۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۰۲۰۶۱
از سوی حجت الاسلام شکریان تشریح شد؛

مهم ترین اقدامات قرارگاه فرهنگی تبلیغی مازندران در سیل اخیر

مهم ترین اقدامات قرارگاه فرهنگی تبلیغی مازندران در سیل اخیر
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران مهم ترین اقدامات قرارگاه فرهنگی تبلیغی این سازمان در سیل اخیر را تشریح کرد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی تبلیغی در جهت کاهش آلام هموطنان عزیز حادثه دیده از سیلاب اخیر از اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران بود.
 
وی با ابراز تاسف و همدردی بخاطر حادثه سیلابی شدن استان‌های شمالی و برخی نقاط کشور، اظهار داشت: بعد از سیلابی شدن برخی شهر‌های مازندران و گلستان مقرر شد قرارگاهی فرهنگی تبلیغی با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در جهت خدمات رسانی به مردم سیل زده استان مازندران و گلستان ایجاد شود و این قرارگاه در راستای برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مرکز فعالیت داشته باشد.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به حوادث اخیر و برگزاری نخستین گردهمایی مسؤولان تبلیغات اسلامی استان افزود: با توجه به ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، همه امکانات این مجموعه در استان به منظور کمک به سیل زدگان به کار گرفته شد.
 
وی با اشاره به حجم عظیم خرابی‌ها و بحرانی بودن برخی مناطق سیل زده در شهر‌های مازندران و گلستان، تصریح کرد: از اقدامات اولیه این قرارگاه، بررسی میدانی از مناطق آسیب دیده در سیل اخیر بود.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به سفر یک روزه رییس سازمان تبلیغات اسلامی به مناطق سیل زده استان اشاره و بیان داشت: در این بازدید حجت الاسلام قمی در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل زده و خدمات رسانی به آنها قرار گرفت.
 
حجت الاسلام شکریان همچنین به اعزام گروه های جهادی فرهنگی و تبلیغیدر راستای خدمات رسانی به مردم سیل زده از سوی قرارگاه فرهنگی و تبلیغی استان اشاره کرد و گفت: همچنین با توجه به شرایط نامساعد آب و هوا و امکان مجدد سیلابی شدن این مناطق آسیب دیده از سیل همه امکانات ادارات کل و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی شهر‌های استان در کمک به آسیب دیدگان این حادثه غیرمترقبه قرار گرفت.
 
حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به روند بازسازی‌های مناطق آسیب دیده از سیل اخیر در شهر‌های مازندران و گلستان اشاره و اظهار داشت: حضور داوطلبانه طلاب و روحانیان و گروه‌های جهادی و فرهنگی و تبلیغی با هماهنگی قرارگاه در جهت خدمات رسانی به مردم شریف استان‌های شمالی و اسکان و پشتیبانی این گروه‌های داوطلبانه از دیگر اقدامات این قرارگاه فرهنگی تبلیغی بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه گزارش فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و حضور پرشور جوانان و نوجوانان داوطلب در مناطق سیل زده، خاطر نشان کرد: حضور هیأت های مذهبی شاخص استان در شهر‌های سیمرغ و آقلا و گمیشان از دیگر اقدامات صورت گرفته این قرارگاه فرهنگی تبلیغی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با ابراز تاسف از جان باختن تعدادی از هم استان‌های عزیز و هم وطنان گرانقدر در حادثه اخیر، تاکید کرد: جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق مساجد، مراکز قرآنی، هیأت های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و خیرین شهر‌های استان هم چنان ادامه دارد و این اقلام و کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مناطق سیل زده در مازندران و گلستان و دیگر مناطق کشور توزیع می‌شود./950/د103/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات