۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۰۲۹۲۶
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

۲۷۷ نفر از فرزندان و همسران طلاب خراسان شمالی ممتاز تحصیلی شدند

۲۷۷ نفر از فرزندان و همسران طلاب خراسان شمالی ممتاز تحصیلی شدند
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه‌های خراسان شمالی گفت: 277 نفر از فرزندان و همسران طلاب و روحانیان استان در مدارس و دانشگاه‌ها به‌عنوان ممتاز تحصیلی شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان خراسان شمای، امروز در نشست مسؤولان این مرکز، به تشریح برنامه‌های پیش روی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بحث درمان طلاب و حوزویان، اظهار کرد: اکنون درزمینهٔ درمان دغدغه‌های موجود مرتفع و با بیمه‌های پایه و تکمیلی مشکل اغلب طلاب رفع شده است.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد ادامه داد: سیاست مرکز بر این است که در بحث درمان پیشگیری بر درمان اولویت داشته باشد؛ ازاین‌رو تلاش داریم تا طلاب و روحانیان و خانواده‌های آن‌ها را نسبت به سلامت و روش و سبک زندگی سالم آگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه دوره‌هایی را برگزار کرده‌ایم که تأثیر قابل‌توجهی داشته است، ادامه داد: همچنین در این راستا طلاب جدیدی که قصد ورود به حوزه علمیه دارند به‌صورت کامل چکاب می‌شوند تا طلاب سالمی هم ازنظر جسمی و هم ازنظر روانی وارد حوزه علمیه شوند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد با اشاره به اعطای تسهیلات به همسران طلاب و روحانیان برای راه‌اندازی مشاغل خانگی، اضافه کرد: افزون بر این اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به طلاب و روحانیان شیعه و سنی در سال تحصیلی جاری به نسبت سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته و در این زمینه تسهیلات به طلاب اهل سنت و شیعه بالسویه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر این برگزاری همایش پیوندهای آسمانی هم با شرکت طلاب جوان و خانواده‌های آن‌ها و ارائه مشاوره خانواده در دستور کار این مرکز قرار دارد.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همایش کارگاه ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی برای مزدوجان تازه عقد کرده با شرکت 140 نفر در ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش ممتازان تحصیلی ویژه فرزندان و خانواده‌های طلاب، گفت: همایش ممتازان با شرکت فرزندان و همسران طلاب و روحانیان که ممتاز تحصیلی هستند و امسال آمار فرزندان و همسران طلاب و روحانیان که ممتاز تحصیلی هستند به 277 نفر افزایش یافته است./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات