۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۰۵۳۷۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تعظیم و تکریم معلم عامل برکت علم است

تعظیم و تکریم معلم عامل برکت علم است
مدیر حوزه خراسان شمالی خطاب به طلاب، با اشاره به اهمیت احترام به استاد در اسلام، گفت: اگر می‌خواهید علم شما برکت داشته باشد در مقابل استاد تعظیم و تکریم داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، با اشاره به تأکیدات در روایات و حالات علما نسبت به اینکه به کسی که از او علم می‌آموزید احترام کنید، ادامه داد: باید سبک زندگی بزرگان حوزوی ازجمله علامه حسن‌زاده آملی در احترام به استاد را مد نظر داشته باشیم و الگوی خود قرار دهیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مکتب تربیتی اسلام احترام به استاد اهمیت ویژه‌ای دارد؛ ازاین‌رو اگر می‌خواهید علم شما برکت داشته باشد در مقابل استاد تعظیم و تکریم داشته باشید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به اهمیت توأم بودن علم و معنویت با یکدیگر، اظهار کرد: اگر علم با آداب فرا گرفته نشود این علمی که نور است عایق و پرده‌ای می‌شود که نه‌تنها به درد انسان نمی‌خورد بلکه باعث بدبختی انسان هم شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه نباید از تهاجم همه‌جانبه و تعداد زیاد بدخواهان و دشمنان هراس داشته باشیم، ادامه داد: وقتی اوضاع این‌گونه بوده و جنگ تمام‌عیار است و کسی یاور ما نیست، امام سجاد می‌فرماید در چنین شرایطی من با یک پشتوانه و تکیه‌گاه وحشت نمی‌کنم و پشتوانه من قرآن است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به نقش طلاب در جبهه تقابل فرهنگی از طریق فضای مجازی، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم در فضای مجازی منتشرکننده معارف قرآنی بوده و پلی برای انتقال آموزه‌های دینی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید ارزش رسالت و آنچه بر سر سفره اهل بیت هستیم را درک کنیم، ادامه داد: ما بر سر سفره نوکری حضرت ولی‌عصر (عج) نشسته‌ایم؛ یعنی در بهترین زمان و بهترین مکان بر سر سفره اهل بیت قرار گرفته‌ایم و باید با فعالیت شایسته خود قدر آن را بدانیم تا بتوانیم به رسالت خطیر طلبگی خود عمل کرده باشیم.

گفتنی است، در این مراسم از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد تجلیل و قدردانی شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات