۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۰۵۴۲۷

حمایت نمازگزاران از متحصنان معترض کراچی

حمایت نمازگزاران از متحصنان معترض کراچی
با اعلام حمایت مجلس وحدت مسلمین پاکستان از تحصن در اعتراض به بازداشت شیعیان در کراچی، نمازگزاران جمعه نیز در حمایت از این گروه تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، با اعلام حمایت علامه راجا ناصر عباس، دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، نمازگزاران جمعه در سراسر این کشور روز گذشته حمایت قاطع خود را از شیعیان معترض در کراچی اعلام و خواستار آزادی فوری جوانان شیعه ناپدیدشدہ شدند.

سید هاشم موسوی، امام جمعه شهر کویته در جمع نمازگزاران معترض این شهر با اعلام حمایت از شیعیان کراچی اظهار کرد: دولت باید با توجه به وضعیت خانواده افراد ناپدید شده، هر چه سریع‌تر سرنوشت آنها را مشخص و از مأیوس‌شدن آنان از اقدام دولت جلوگیری کند؛ زیرا این دولت با وعدہ عدل و انصاف روی کار آمد؛ اما متأسفانه در عمل خلاف آن عمل کرده است.

حمایت گستردہ از تحصن شیعیان معترض در کراچی

وی تأکید کرد: اگر افراد ناپدید‌شده در فعالیت‌های غیرقانونی دست دارند، باید از طریق قانون مجازات شوند و اگر بی گناه هستند، باید هر چه سریع‌تر آزاد شوند اما اینکه افراد در داخل نظام دست به ربودن شیعیان می‌زنند و خلاف قانون عمل می‌کنند جای تأسف است۔

موسوی افزود: دست شوم آمریکا، رژیم صھیونی و آل سعود در این حوادث مشخص است و متأسفانه مزدوران آل سعود در داخل نیروها و ادارات دولتی پاکستان نفوذ کرده‌اند و با اشارہ و حمایت آنها جوانان ما ربودہ می‌شوند.

حمایت گستردہ از تحصن شیعیان معترض در کراچی

گفتنی است که برخی فعالان اجتماعی، جوانان شیعه و شخصیت‌های مختلف شیعه از مدت‌ها پیش در پاکستان ناپدید شده‌اند و اخیرا خانواده‌های شیعیان ربوده شده پاکستان در اعتراض به ربوده‌شدن بی ‌دلیل و غیرانسانی شیعیان در این کشور، در برابر منزل «عارف علوی» رییس جمهور پاکستان در «کراچی» تحصن کردند.

در این تحصن علاوه بر خانواده شیعیان ربوده شده، تعدادی از فعالان مدنی شیعه و علما نیز حضور داشته و تأکید کردند تا زمانی که شیعیان مفقود و ربوده شده آزاد نشوند، این تحصن را ادامه خواهیم داد.

بنا بر برخی گزارش‌ها؛ بیش از ۲۵۰ تن از جوانان فعال شیعی در پاکستان به وسیله افراد ناشناس بازداشت شده‌اند که از بازداشت برخی از آنان چند سال می‌گذرد، ولی هنوز خبری از این شیعیان به دست نیامده است و حکومت پاکستان نیز حاضر به پاسخ‌گویی درباره وضعیت آنان نیست./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات