۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۵۷۰۷

خدمت رسانی بیش از ۲ هزار طلبه خوزستانی در مناطق سیل زده

خدمت رسانی بیش از ۲ هزار طلبه خوزستانی در مناطق سیل زده
حجت الاسلام یزدانپرست گفت: بیش از ۲ هزار طلبه خوزستانی در بحران سیل مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام یزدانپرست، مسؤول کمیته فرهنگی ستاد کمک رسانی به سیل زدگان، شامگاه گذشته در نشست بررسی نحوه ادامه خدمت‌رسانی ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان، با بیان اینکه هزار و ۷۵۰ طلبه پایه اول تا دهم با حضور در مناطق سیل زده کمک رسان سیل زدگان بودند، اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد طلاب اعزامی نخست در ترمیم سیل بند‌ها و ارائه خدمات مشغول بودند، اما در ادامه حدود ۲۰ درصد از طلبه‌ها را وارد فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه‌های فرهنگی با کودکان و نوجوانان کردیم.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد کمک رسانی به سیل زدگان با بیان ارائه مشاوره‌های دینی دیگر فعالیت طلاب در مناطق سیل زده بود، تصریح کرد: آمار بیان شده جدا از حضور طلاب درس خارج و ائمه جماعات است و با این احتساب بیش از ۲ هزار طلبه خوزستانی در بحران سیل مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان بودند.

حجت الاسلام یزدانپرست ادامه داد: ۱۲۰ طلبه خواهر از سراسر استان با هماهنگی مدیر حوزه خواهران استان با قایق در کمپ‌ها و اردوگاه‌های اسکان سیل زدگان حضور پیدا کردند و اجرای برنامه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان و درد ودل با تک تک خانم‌های سیل زده را عهده دار شدند.

وی گفت: حضور پرشور طلبه‌های خواهر و برادر اجازه هرگونه خودنمایی به مخالفان را نداد و در این باره طبق گزارش‌های رسیده یکی از خواهران در برابر حضور یک مفتی اهل تسنن در میان سیل زدگان، جانانه ایستادگی و اجازه ورود نداد تا جایی که مفتی اهل تسنن مجبور به ترک محل شد.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد کمک رسانی به سیل زدگان خاطرنشان کرد: هر مبلغ اعزامی یک بسته فرهنگی و اقلام ورزشی و جوایز با خود می‌برد که این اقدام سبب شور و نشاط در میان کودکان سیل زده و آرامش خانواده‌ها می‌شود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات