۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۰۵۹۵۸
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

تبیین محتوای بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین وظیفه مبلغان است

تبیین محتوای بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین وظیفه مبلغان است
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه تبیین محتوای بیانیه گام دوم در ماه مبارک رمضان مهمترین وظیفه مبلغان دینی است، گفت: این بیانیه برگرفته از قرآن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امامیه شهرکرد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، خودسازی و تهذیب نفس را از مهمترین رسالت‌های طلاب بیان کرد و گفت: اگر می‌خواهید در مسیر طلبگی به معنای واقعی کلمه قرار گیرید، باید مهذب باشید و این کار آسانی نیست.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای تهذیب نفس و توبه دانست و اظهار کرد: بکوشیم از فرصت‌های نورانی این ماه خصوصا شب زنده داری نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال آن است تا مردم را از دین و روحانیت جدا کند، افزود: باید بکوشیم در این ماه مأموریت علمی خود را در راستای مأموریت تبلیغی و دینی به کار گیریم و هر چه می‌توانیم مردم را با ارزش‌های ناب اسلام آشنا سازیم.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: نباید این بیانیه به فراموشی سپرده شود؛ نقش حوزه‌های علمیه در تشریح و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب غیرقابل انکار است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین رسالت امروز جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه است، ادامه داد: کل محتوای این بیانیه دینی است؛ از این رو باید طلاب به محتوای آن مسلط شوند تا بتوانند اهداف آن را در بین عموم مردم و جامعه نهادینه سازند.

وی با اشاره به اینکه تبیین محتوای بیانیه گام دوم در ماه مبارک رمضان مهمترین وظیفه مبلغان دینی است، خاطرنشان کرد: این بیانیه برگفته از کل قرآن است؛ بکوشیم مردم با محتوای دینی آن انس بگیرند.

حجت الاسلام احمدی همچنین با تأکید بر اینکه تحقق تمدن اسلامى در گرو تربیت نسل انقلابى است، تصریح کرد: به یقین پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها با روحیه انقلابى ممکن است.

وی با اشاره به اینکه تا روحیه انقلابی نباشد، عزت و اقتدار ملى محقق نخواهد شد، افزود: به همین دلیل است که امروز دشمن روحیه انقلابى گرى را نشانه رفته و به ویژه تلاش دارد تا نسل جوان و آینده ساز کشور را از گفتمان انقلابى دور کند؛ حوزه‌های علمیه باید مروج روحیه انقلابی در جامعه باشند که به لطف الهی این چنین هم است./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات