۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۰۷۰۴۷
حجت الاسلام مرادی:

تبلیغ دین وظیفه همگانی است

تبلیغ دین وظیفه همگانی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تبلیغ دین وظیفه همگانی است، گفت: بحث با معاندان و هنجارشکنان بی فایده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه معرفتی ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: تبلیغ دین وظیفه همگانی است.

وی افزود: هدف از بعثت پیامبراکرم(ص) ترویج دین اسلام بود ما نیز به عنوان یک مسلمان باید ایشان را با تبلیغ دین یاری کنیم؛ یکی از راه‌های تبلیغ دین حفظ حجاب است.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه مطلب که برخی با شبهه افکنی جایگاه حجاب را تنزل می دهند تا مردم را به بدحجابی تشویق کنند، ابراز کرد: کسانی که می گویند دل انسان باید پاک باشد حجاب مهم نیست در اصل به مبارزه با دستور الهی اقدام کرده‌اند؛ مرحوم آیت الله شاه‌آبادی می فرمایند: هیچ قدمی در سیر و سلوک برداشته نمی شود مگر آن که گام نخست آن در ظاهر انسان پدیدار شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رفتار و کردار انسان باید به گونه‌ای باشد که اسلام تبلیغ شود، گفت: پاسخ به شبهات جوانان در جامعه اسلامی ضروری است اما این پاسخ دهی به معاندان دین بی فایده است و ضرورتی ندارد؛ کسی که در جستجوی حقیقت دین باشد گرفتار شبهات نمی شود.

وی ادامه داد: اگر انسانی که به مبانی دین مقید است کاری که خلاف دین باشد انجام نمی دهد؛ برای مثال کسی که در انظار عمومی اقدام به روزه خواری می کند در اصل با این حرمت شکنی قصد و غرضی را دنبال می کند تا بتواند به اهداف خود دست یابد بنابراین انسان نباید فریب چنین افرادی را بخورد.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: آن مسؤولی که به دلیل بیشتر بودن روزهای عزاداری در تقویم جمهوری اسلامی ادعا می کند بیش از 12 میلیون ایرانی اختلال روانی دارند در اصل با این سخن بی پایه و اساس به شعور ملت ایران توهین کرده است و این سخن مصداق خیانت به خون شهدا است به طور قطع کسی که مفسد اقتصادی است شرف دارد به کسی که با دستگاه امام حسین(ع) به مبارزه برخیزد.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام بنیان گذار کبیر انقلاب که فرمودند: ما هر چه داریم از محرم و صفر است، گفت: اتحاد، همبستگی، همدلی، شادابی و مهربانی مردم را می توان در دهه اول ماه محرم مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه آمارها در ایام محرم و صفر حاکی از کاهش آسیب های اجتماعی در کشور دارد، اظهار داشت: امروز در دانشگاه های خارجی برای گذر از افسردگی به گریه کردن بیماران توصیه می کنند؛ به آن مسؤول باید گفت محرم و صفر عزای مردگان نیست بلکه عزای کسانی است که زنده هستند و در حق آنان ظلم و ستم شده است.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) عمر خود را برای تبلیغ دین صرف کردند، گفت: حضرت خدیجه(س) نخستین زنی بود که به اسلام ایمان آوردند، ایمان آوردن حضرت که چهره اول اقتصادی جزیرة العرب محسوب می شد بسیار کار بزرگ و عظیمی بود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) درباره حضرت خدیجه(س) می فرمایند: او زمانی مرا تصدیق کرد که همگان مرا تکذیب کردند، او زمانی به من ایمان آورد که همگان به من کفر ورزیدند، او با مال خود به من کمک کرد اسلام مدیون خدیجه است./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات