۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۰۷۳۸۷

ادعای سعودی درباره دوری از سیاسی کاری در حج

ادعای سعودی درباره دوری از سیاسی کاری در حج
معاون وزیر حج و عمره عربستان با بیان اینکه این کشور مانع سفر حجاج قطری نمی شود، مدعی دوری آل سعود از سیاسی کاری در حج شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالفتاح مشاط معاون وزیر حج و عمره عربستان ادعا کرد که این کشور سیاسی کاری در حج را نمی پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به سفر حجاج قطری، مدعی شد که  آنان بدون نیاز به ثبت نام الکترونیکی نیز می توانند به مکه و مدینه برای ادای اعمال حج و عمره سفر کنند.

معاون وزیر حج و عمره عربستان در حالی این ادعاها را مطرح می کند که کمیته ملی حقوق بشر قطر در واکنش به اعلام آمادگی ریاض برای خدمت به عمره گزاران قطری و ثبت نام آنها اعلام کرد که این مسأله صوری و غیر واقعی است.

وزارت اوقاف قطر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که وزارت حج عربستان از هر گونه تماسی با آن برای تامین سلامت جان حجاج و تسهیل امکانات برای ادای فریضه حج امتناع می‌کند و از دادن هر گونه تضمینی برای حفظ جان حجاج قطری طفره می‌رود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در پی قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر مجموعه اقداماتی را علیه دوحه اتخاذ کردند که اخراج عمره‌گذاران قطری از مکه مکرمه و هتل‌ها را به همراه داشت./983/ب

ارسال نظرات