۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۰۷۸۷۶
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

رمز موفقیت در مسیر هدایت گری استقامت است

رمز موفقیت در مسیر هدایت گری استقامت است
امام جمعه همدان گفت: وظیفه امروز ما که در مسیر هدایت گری قرار داریم این است که با استقامت در این راه به جلو حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در ضیافت افطاری گروه تبلیغی سراج با اشاره به این که مسیر هدایت الهی در طول تاریخ همیشه با استقامت پیش رفته است اظهار داشت: وظیفه امروز ما که در مسیر هدایت گری قرار داریم این است که با استقامت در این راه به جلو حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: هنگامی که در بین آیات قران کریم به دنبال بحث تبلیغ و هدایت باشیم چند کلید واژه در این زمینه وجود دارد و نکته جالب این است که همه آنها حول محور استقامت و ایستادگی می چرخند.

وی وظیفه مبلغان را انتقال حرف خدا و دین خدا به مردم عنوان کرد و گفت: اگر کسی می خواهد حرف از خدا بزند اول باید اهل قیام باشد و این قیام نیز مستلزم استقامت است.

امام جمعه همدان با بیان این که از اول خلقت بر سر راه کسانی که مبلغ دین خدا بودند مشکلات فراوانی را ایجاد کرده اند یادآور شد: هیچ رسولی نیامده است مگر این که او را مسخره کرده باشند و کلید موفقیت در این راه تنها استقامت بوده است.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) هیچ گاه مردم را نفرین نکرد ما طلبه ها نیز باید در مسیر راه خود پیامبر اسلام را به عنوان الگو خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: البته بارها ثابت کرده ایم که در این مسیر با استقامت کامل ایستادگی خواهیم کرد و دشمنان بدانند اگر امروز شهید قاسمی را شهید کردند ما قبل از آن سر به نیزه دیده ایم.

وی استقامت را شرط لازم پیشرفت در این لباس عنوان کرد و گفت: هیچ یک از این مشکلات دلیلی بر این که ما از این راه دست بکشیم نمی باشد و همان طور که روز اول با توکل به خدا وارد این مسیر شدیم تا آخر نیز پای حرف خودمان خواهیم ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی داشتن ارتباط با حضرت ولی عصر را رمز پیروزی طلاب دانست و یادآور شد: طلبه ای که ارتباط با حضرت ولی عصر(عج) نداشته باشد نمی تواند دم از موفقیت بزند.

وی ادامه داد: چقدر خوب است حالا که این لباس مقدس را بر تن کرده ایم هر شب حتی شده پنج دقیقه با خدای خود و آقای خود خلوت کنیم چرا که این ارتباط نیاز هر انسان و خصوصا هر طلبه و روحانی است./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات