۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۸۳۱۰
تحلیل‎گر سیاسی پاکستانی:

اسرائیل و عربستان علیه مسلمانان متحد شده اند

اسرائیل و عربستان علیه مسلمانان متحد شده اند
تحلیل گر سیاسی پاکستانی گفت: نفوذ عربستان در دادگاههای عربستان و مراکز انتظامی بسیار زیاد است و اسرائیل و عربستان علیه شیعیان متحد شده اند.

به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاری رسا، راشد عباس نقوی تحلیل گر سیاسی از پاکستان در دانشگاههای استان قم در نشست از سلسله نشستهای بررسی نقش حکومت آل سعود در نقض حقوق بشر در عرصه بین الملل، امروز که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: حقوق بشر اصطلاحی است که از دست ما رفت و به دست غرب افتاد. رساله حقوق امام سجاد مال ما بود ولی متاسفانه این کار دست افرادی افتاده که از حقوق بشر به صورت ابزاری استفاده می کنند.

وی افزاد: خیلی جالب است که عربستان عضو کمیته حقوق بشر است که کل دنیا را نظاره می کند. چندی قبل سازمان ملل تصمیم گرفت که عربستان را از این کمیته بیرون کند اما بعد از مدتی دبیر کل اعلام کرد که اگر عربستان را اخراج کنیم دیگر پول نمی دهند.

راشد نقوی بیان داشت: در پاکستان پولهای نفت دارد اثر خودش را نشان می دهد. پشت این صحنه ها یک صحنه سیاست جهانی است. پاکستان یک کشور دویست میلیونی است که تاثیرگذار در منطقه است. منطقه جغرافیایی که پاکستان در آن واقع است مهم و اولین کشور به اسم اسلام است. وقتی پاکستان می خواست از هند جدا شود همه مردم یک شعار داشتند و آن لااله الاالله بود.

وی گفت: احساسی ترین مسلمانان جهان پاکستانی هستند. بیشترین واکنشهای اسلامی را در حوادث مختلف مردم پاکستان دارند. از این احساسات مردم پاکستان سو استفاده شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یک روال جدیدی آنجا ایجاد شد و یک جنگ نیابتی و فرسایشی در آنجا ایجاد شد. عربستان وقتی وارد پاکستان شد پیروزی انقلاب را پیروزی تشیع اعلام کرد و تاکید داشت که انقلاب ایران را انقلاب شیعی اعلام کند.

فعال سیاسی پاکستان بیان داشت: آنها برخلاف حضرت امام که هیچ وقت اظهار نکرد که این انقلاب اسلامی انقلاب شیعی است؛ انقلاب را شیعی معرفی و تبلیغ کردند و این در حالی است که ایران مثلا به فلسطین که شیعه نیستند خیلی کمک کرد. آنها تبلیغ کردند که هر کی موافق ایران است شیعه است و این موجب شد که دیگران موضع گرفتند.

وی اظهار داشت: سفارت عربستان هنرمندان را رایگان به حج می فرستد و یک عمر از آنها استفاده می کند. خود دولت پاکستان خیلی در فشار است. دولت پاکستان نمی تواند در مورد مدارس علمیه دینی تصمیم بگیرد. صدهزار معلم تکفیری در پاکستان داریم و میلیونها طلاب و دولت از آنها می ترسد.

کارشناس شبه قاره گفت: نفوذ عربستان در دادگاههای عربستان و مراکز انتظامی خیلی زیاد است.  اسرائیل و عربستان یکدست شده اند برعلیه شیعیان. این جنگ بین انقلاب اسلامی و مخالفین است. حقوق بشر برای ما و مومنین است. اما آمریکا بصورت ابزاری از آن بر علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی و تشیع استفاده می کند.

سید فیض رضوی
ارسال نظرات