۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۰۸۳۵۱

هنیه خواستار تحرک کشورهای اسلامی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی شد

هنیه خواستار تحرک کشورهای اسلامی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی شد
رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی، حماس خواستار اعلام تحرک اسلامی فوری و سازنده برای دفاع از شهر قدس و مسجد الاقصی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی، حماس خواستار اعلام تحرک اسلامی فوری و سازنده برای دفاع از شهر قدس، مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر و مقابله با سیاست‌های تجاوزکارانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و توقف عملیات یهودی‌سازی این رژیم، تقسیم مسجد الاقصی و کوچاندن فلسطینیان شد.

هنیه در پیامی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و سران و رهبران کشورهای اسلامی شرکت کننده در چهاردهمین نشست عادی این سازمان، به تشریح خطرات و تهدیدات پیش روی مساله فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و نوار غزه پرداخت.

هنیه ضمن اشاره به جانبداری علنی و همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن، تصریح کرد که دولت آمریکا نقش مشکوکی دارد و درصدد ارائه طرح ها و راهکارهایی سیاسی و اقتصادی با هدف نابودی مسأله فلسطین و تضییع حقوق ملت فلسطین است.

وی از سران کشورهای اسلامی خواست در این اجلاس یک موضع اسلامی واحد را برای طرح نقشه راه جهت پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین و احقاق حقوق حقه ملت فلسطین اتخاذ کنند.

اسماعیل هنیه همچنین خواستار اعلام تحرکی فوری و سازنده برای دفاع از قدس شریف و مسجد مبارک الاقصی و دیگر مقدسات اسلامی و مسیحی قدس و مقابله با سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و توقف تجاوزات و جنایات آن شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین 

ارسال نظرات