۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۰۸۵۵۰

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان کمک به فلسطین را واجب اعلام کرد

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان کمک به فلسطین را واجب اعلام کرد
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان بیان کرد: بر مسلمانان حقیقی واجب است که قدس و فلسطین را یاری کنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد ابراهیم واقع در شهر صیدا برگزار شد، گفت: روز قدس همان طور که امام خمینی (ره) آن را توصیف کرده، روز اسلام و روز جدایی حق از باطل است.

وی افزود: بر مسلمانان حقیقی واجب است که قدس و مساله فلسطین را یاری کنند و در دفاع از حق در برابر باطل بایستند.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به نشست اقتصادی منامه که قرار است طی روزهای آینده در بحرین برگزار شود، گفت: تاسف بار است که می شنویم و مشاهده می کنیم که رژیم اشغالگر صهیونیستی با استفاده از این نشست درپی تکمیل طرح معامله قرن و پایان دادن به مساله فلسطین است.

وی ادامه داد: مساله فلسطین تا زمانی که افرادی وجود داشته باشند به اشغالگران اعتراض کنند، زنده باقی خواهد ماند. امروز مشاهده می کنیم که چگونه جبهه مقاومت در فلسطین و مردم این کشور قدرت خود را در برابر دشمنان افزایش داده اند؛ آنان هستند که سرنوشت فلسطین را رقم می زنند نه آن کسانی که طرح های نظیر معامله قرن را برنامه ریزی می کنند.

این عالم اهل تسنن لبنان تصریح کرد: جبهه مقاومت به زودی همه اشغاگران و غاصبان را از فلسطین و همه اراضی کشورهای عربی که مورد اشغال اسرائیل است را ازبیرون خواهند راند و طرح دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و هر طرح دیگری در رابطه با فلسطین تا زمانی که انسانی های مومنی وجود داشته باشند که بخواهند از حق دفاع کنند و برای میهن خود خون بدهند، با موفقیت به پایان نخواهد رسید.

گفتنی است که «معامله قرن» طرح و اصطلاحی سیاسی است که از سوی دولت «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا در راستای آنچه اصطلاحا روند صلح بین دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس خوانده‌اند، دنبال می‌شود؛ بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند. رییس جمهور آمریکا، داماد خود، کوشنر را به عنوان دلال این معامله تعیین کرده است.

ارسال نظرات