۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۱۰۴۵۷
رییس دیده بان دموکراسی یمن در گفتگو با رسا:

عربستان به خوبی می‌داند که هرگز با راهکار نظامی به اهدافش نمی‌رسد

عربستان به خوبی می‌داند که هرگز با راهکار نظامی به اهدافش نمی‌رسد
رییس دیده بان دموکراسی یمن با اشاره به حمایت آمریکا از جنگ افروزی در منطقه، بیان داشت: ائتلاف سعودی به خوبی می داند که هرگز با راهکار نظامی نمی تواند به اهدافش دست یابد.

«عبدالله الشرفی» رییس دیده بان دموکراسی یمن و تحلیلگر سیاسی یمنی در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بیان داشت: بانک اهداف ارتش یمن متشکل از 300 نقطه سعودی شامل فرودگاه ها و زیرساخت های مهمی است که در مناطق مختلف عربستان وجود دارد و ارتش یمن نیز به غیرنظامیان در اطراف اهداف مشخص شده هشدار داد که از آنها فاصله بگیرند. این در حالی است که ائتلاف سعودی مناطق مسکونی و مکان های عمومی را بدون اعلام قبلی، هدف قرار می دهد و هزاران نفر را به کشتن می دهد.

رییس دیده بان دموکراسی یمن در ادامه خاطر نشان ساخت که یمنی ها اینک در برابر معادله برابری قرار گرفته اند ولی ارتش یمن مناطقی که غیرنظامیان در آن به سر می برند را هدف قرار نمی دهد. ائتلاف سعودی باید حمله های ارتش یمن را جدی بگیرد و حمله هایی که از نیمه ماه رمضان تاکنون در حال صورت گرفتن است، شاهدی بر جدی بودن آنهاست.

این تحلیلگر مسایل سیاسی در ادامه بیان داشت: ائتلاف سعودی و کشورهای عربی و غربی که از این ائتلاف حمایت می کنند، به خوبی می دانند که قادر نیستند با راهکار نظامی به اهداف خود برسند؛ چرا که یمن طبیعت جفرافیایی و ساختار سرزمینی خاصی دارد که نمی توان با جنگ آن را به زانودرآورد. بر این اساس، پرونده یمن راهکار نظامی ندارد و عربستان باید از مانع تراشی بر سر مسیر راهکار سیاسی دست بردارد.

عبدالوهاب الشرفی در ادامه با اشاره به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی، بیان داشت: آمریکا هیچگاه بخشی از راهکار پرونده های عربی نیست، بلکه کارش بحران سازی و مشکل آفرینی در منطقه است و هدفش پیش بردن پرونده های آن به گونه ای که به سود رژیم صهیونیستی و برقراری امنیت آن تمام شود. از اینرو، واشنگتن راهکارهایی بر خلاف خواسته های امت عربی و اسلامی ارایه می دهد. لذا عربستان باید بفهمد قدر مشترک هایی که کشورهای اسلامی و عربی را با یکدیگر متحد می کند، بیشتر از آنچه است که ما را به آمریکا نزدیک می کند./983/ب

ارسال نظرات