۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۱۰۷۳۱
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

ارزش و اهمیت گروه های تبلیغی بر هیچکس پوشیده نیست

ارزش و اهمیت گروه های تبلیغی بر هیچکس پوشیده نیست
حجت الاسلام میرمحمدیان با اشاره به این که امروز دیگر ارزش و اهمیت گروه های تبلیغی بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: ما باید در این عرصه به کارهای جدیدی روی بیاوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عصر شنبه در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست با بیان این که هم افزایی بین نهادی های تبلیغی در کشور نسبت به گذشته بیشتر شده است، گفت: در گذشته که کمبود بودجه وجود نداشت این هم افزایی ها کمتر بود و همه برای خودمان کار می‌ کردیم ولی الان بیشتر در کنار هم جمع می‌ شویم.

وی ابراز داشت: برای رسیدن به نقشه جامع تبلیغی باید پیش فرض های تبلیغی اعم از مبلغ، محتوا و شیوه بیان به درستی تعریف شود و در عرصه های مختلف آن از هرکجا شروع کنیم یک نوع نقشه جامع خواهیم داشت و به نحوی می‌ توانیم آینده تبلیغ را ترسیم کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: پیشنهاد بعدی زنجیره ارزش است یعنی یک مرحله تولید است و گروه بعدی آن را تبدیل به فیش های تبلیغی می‌ کند و دیگری آنها را به منبر و کلیپ تبدیل می‌ کند و در مرحله بعدی توزیع این ابزار قرار دارد؛ این هم یک نوع هم افزایی است که هر گروه و سازمانی می‌ توانند یک باری را بر دوش بکشند که با توجه به ساختار موجود سازمان ها کمی این کار سخت است.

وی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به این که 10 یا 12 سال هیچ نهاد یا سازمانی به گروه های تبلیغی توجه نمی کرد، گفت: در این حد این حرف امروز جا افتاده است و این ایده یعنی ارزش  جایگاه گروه های تبلیغی جا افتاده است و امروز دیگر باید به ایده های جدید برسیم و  این که گام بعدی ما در حوزه سازمان دهی های تبلیغی چیست.

حجت الاسلام میرمحمدیان افزود: ما در فضای مدرنیسم امروز نباید به یأس و ناامیدی برسیم و این که ما گفتیم نگاه از یکپارچه باید به نگاه محلی تبدیل شود می‌ تواند در میدان به ما در مقابل مسائلی که می‌ خواهد ما را به سمت و سوی خاصی بکشاند کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که سازمان تبلیغات اسلامی سامانه ای برای پاسخ به سؤالات دینی دارد، گفت: دیدیم همین کار در دفتر تبلیغات اسلامی با قوت و قدرت بیشتری انجام می‌ دهد از این رو این سامانه را تغییر دادیم و به سامانه مشاوره مدیریت فرهنگی تغییر رویکرد دادیم.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نقشه جامع تبلیغی هم باید تهیه شود و به بلوغی برسد که ظرفیت های نظام و انقلاب پای یک حرف محوری بیاید و بتواند اثرات زیادی در حوزه فرهنگ و تبلیغ داشته باشد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات