۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۱۱۱۳۳
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی:

اخلاص شرط ثمردهی فعالیت های هیئات مذهبی است

اخلاص شرط ثمردهی فعالیت های هیئات مذهبی است
نماینده مجلس خبرگان گفت: اخلاص موجب می شود که انسان در مواقع ابهام در آینده و رزق خود، رزقی معین از جانب خدا داشته باشد در غیر این صورت هیچ چیز گیر انسان نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی ظهر امروز در گردهمایی هیئات مذهبی مشهد مقدس که در جامعه الحسین برگزار شد با بیان اینکه مقوله هیئت داری و اقامه عزا بسیار ارزشمند است گفت: ثواب اقامه عزا و برپایی هیئت همچون برپایی نماز جماعت به مقدار افرادی است که در آن برنامه شرکت می کنند. خدمتگزاری اهل بیت(ع) پاداشی بالاتر از بهشت دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آفت های اقامه عزا و برپایی هیئات مذهبی افزود: یکی از آفات این امر که متولیان آن را از پا در می آورد ریاست طلبی است. باید متولیان احساس کنند که خادم عزاداران اند و رییس کسی نیستند. نباید افتخار خدمت به عزاداران را با احساس ریاست طلبی از بین برد.

وی با ذکر روایتی از اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: در روایت آمده است که حب ریاست در انسان مانند این است که دو گرگ به گله ای حمله کنند. خوراک آن دو گرگ تنها یک راس است اما دیگر حیوانات را هم می کشند و زخمی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان اهمیت اخلاص در دستگاه عزاداری تصریح کرد: اخلاص در همه جا خوب است اما در امور دینی ضرورت دارد. انسان اگر ذره ای از اخلاص خود را از دست بدهد خسارت زده خواهد شد.

وی افزود: اخلاص در امور دینی موجب می شود که انسان در مواقع ابهام در آینده و رزق خود، رزقی معین از جانب خدا داشته باشد اما اگر اخلاص وجود نداشته باشد هیچ چیز گیر انسان نخواهد آمد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت مشورت با علما در امور هیئات بیان کرد: متولیان هیئات مذهبی باید حتما با علما مشورت کنند و باید دانست که عدم توجه به این امر آفات زیادی را در پی خواهد داشت./861/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
جایگاه زائر مشهد الرضا را به گردشگر تقلیل داده‌ایم.
0
0