۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۱۱۵۹۹
امام جمعه آشخانه تأکید کرد؛

نمایشگاه‌های کتاب توجه ویژه‌ای به کتاب‌های اخلاقی داشته باشند

نمایشگاه‌های کتاب توجه ویژه‌ای به کتاب‌های اخلاقی داشته باشند
امام جمعه آشخانه گفت: باید در نمایشگاه‌های کتاب ارائه کتاب‌های مرتبط با موضوعات تربیتی و اخلاقی مرتبط با خانواده به نسبت بقیه موضوع‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه، امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب این شهر، در جمع خبرنگاران با تأکید به خرید و مطالعه کتاب در سنین مختلف گفت: باید کودکان و نوجوانان را از همان سنین پایین به خرید کتاب و کتاب‌خوانی تشویق کرد و نمایشگاه‌های کتاب فرصت مناسبی برای علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان به مطالعه است.

امام‌جمعه آشخانه با اشاره به اهمیت انتخاب کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان افزود: کودکی و نوجوانی یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی است که شخصیت انسان در آن سن شکل می‌گیرد، به همین سبب باید در انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان محتاط بود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج بیش از پیش کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ کتاب‌خوانی تعبیراتی داشته و آن را یک فریضه دینی برشمرده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدزاده ادامه داد: همچنین رهبر معظم انقلاب می‌فرماید بنده دوره‌های کتاب ۲۰ جلدی را در فاصله‌های ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای خوانده‌ام که این سخن به معنای استفاده از فرصت‌ها و عدم هدر دادن آن‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه و بررسی نیاز فرهنگی جامعه اظهار کرد: قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب در هر منطقه، باید شرایط اجتماعی و فرهنگی آن جامعه، مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرا گیرد و با توجه به نیاز فرهنگی اجتماع موردنظر نسبت به انتخاب موضوعات کتاب‌های نمایشگاه اقدام کرد.

حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به اهمیت رواج کتاب‌هایی درزمینهٔ مهارت‌های زندگی، آیین همسرداری، اخلاق و تربیت فرزندان خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوعات تربیتی و اخلاقی مرتبط با خانواده به نسبت بقیه موضوع‌ها باید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: ازاین‌رو انتظار می‌رفت دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب آشخانه آثار مرتبط با این موضوعات را بیش از این در میان آثار این نمایشگاه جای می‌دادند.

گفتنی است، نمایشگاه کتاب آشخانه با دو هزار عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگون به مدت یک ماه و با 50 درد تخفیف برپا است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات