۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۱۱۷۳۰

گمانه‌زنی منابع صهیونیستی درباره احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان در 2020

گمانه‌زنی منابع صهیونیستی درباره احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان در 2020
یک روزنامه صهیونیستی نقل از منابع امنیتی اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود در آغاز سال 2020 تشکیلات خودگردان حاکمیت خود بر بخشی از کرانه باختری را از دست بدهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کردند، با آغاز سال 2020  تشکیلات خودگردان حاکمیت خود بر برخی مناطق در کرانه باختری را از دست خواهد داد و وارد مرحله فروپاشی خواهد شد.

تقسیم کرانه باختری رود اردن به سه منطقه «الف، ب و ج» در پیمان اسلو، در سال ۱۹۹۳ انجام شد؛ منطقه الف از نظر اداری و امنیتی توسط تشکیلات خودگردان، منطقه ب از نظر اداری توسط تشکیلات خودگردان و از نظر امنیتی توسط رژیم صهیونیستی و منطقه ج از نظر امنیتی و اداری توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد، تحرکات اخیر دولت رژیم صهیونیستی ممکن است منجر به تخریب تشکیلات خودگردان شود و به روابط با کشورهای عربی ضربه وارد کند.

تصمیم تل‌آویو برای کم کردن نیم میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از بودجه تشکیلات خودگردان ممکن است منجر به درگیری‌های شدید شود.

بر اساس توافقنامه پاریس امضا شده در 29 آوریل 1994، رژیم صهیونیستی باید ماهانه مبلغی را که خود فلسطینی‌ها آن را مقاصه می‌نامند به تشکیلات خودگردان تحویل دهد.

میزان مقاصه به مجموع مالیات‌های حاصل از مالیات بر درآمد فلسطینی‌های مشغول به کار در فلسطین اشغالی، مالیات‌های حاصل از واردات کالا به مناطق تحت سلطه تشکیلات خودگردان، کسر بیمه بازنشستگی کارگران فلسطینی مشغول به کار در فلسطین اشغالی و مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان‌های غیر انتفاعی ثبت شده نزد تشکیلات خودگردان بستگی دارد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات