۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۱۱۸۶۵
مدیر کل اوقاف مازندران:

مباحث فرهنگی کشور نباید وابسته به جریان های سیاسی باشد

مباحث فرهنگی کشور نباید وابسته به جریان های سیاسی باشد
حجت الاسلام حیدری گفت: مباحث فرهنگی کشور را نباید به جریان‌ها و گروه‌های سیاسی متصل کرد بلکه ساختار فرهنگی کشور همواره باید ثابت باقی بماند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی و قرآنی، امامزادگان و بقاع متبرکه را بهترین اماکن برای ترویج و گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) دانست.
 
وی با بیان این که بقاع متبرکه یک ظرفیت فرهنگی و معنوی بسیار مناسبی هستند که بخش مهمی از کمبود‌های جامعه را برطرف خواهند کرد، افزود: تقویت این برنامه‌ها در سطح بقاع متبرکه به طور حتم خروجی بسیار اثرگذاری را نیز با خود به همراه خواهد داشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان اوقاف، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور است، بیان داشت: در حال حاضر بقاع متبرکه و امامزادگان محور اصلی طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دینی سازمان اوقاف است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که نباید این ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و دینی مورد غفلت قرار گیرد، تصریح کرد: سازمان اوقاف در طول سال و به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی را در سطح امامزادگان برگزار می‌کند که آثار بسیار خوبی را نیز با خود به همراه دارد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز متأسفانه جامعه ما در عرصه فرهنگی با مشکلات بسیاری مواجه است، بیان داشت: در نخستین گام برای تقویت مباحث فرهنگی در جامعه نیازمند عزم جدی همه مسؤولان و مدیران بخش‌های مختلف کشور هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه ما با یک جامعه آرمانی دینی فاصله‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته در این بخش هنور، خروجی لازم در این حوزه به دست نیامده و این نشان دهنده ضعف‌های ساختاری و زیربنایی در کشورمان است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که متأسفانه رویکرد فرهنگی کشور همسو با سیاست‌های دولت‌ها است، تصریح کرد: نباید مباحث فرهنگی در کشور با تغییر دولت‌ها دچار افت و خیز شود بلکه باید به عنوان یک اصل غیر قابل تغییر مورد توجه و عنایت ویژه همه مسؤولان قرار گیرد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، سیاسی کردن مباحث فرهنگی را یک آسیب مهم و جدی در کشورمان توصیف کرد و گفت: نباید مباحث فرهنگی کشور را به جریان‌ها و گروه‌های سیاسی متصل کرد بلکه ساختار فرهنگی کشور همواره باید ثابت باقی بماند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات