۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۱۱۹۸۴
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت سطوح علمی مدارس علمیه مازندران

ضرورت تقویت سطوح علمی مدارس علمیه مازندران
مدیر حوزه علمیه مازندران، تقویت سطوح علمی مدارس علمیه استان را یک اصل مهم دانست و گفت: در حال حاضر سطح چهار علمی در چهار مدرسه علمیه استان فعال است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به قدمت و تاریخ کهن حوزه علمیه استان، گفت: حوزه علمیه مازندران همواره مهد پرورش علما و فقهای بزرگ دینی بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به فعالیت 24 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف مازندران، افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 طلبه در این مدارس از پایه اول تا سطوح عالی مشغول به تحصیل علوم حوزوی هستند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تقویت سطوح عالی در سطح مدارس علمیه استان طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شش مدرسه علمیه استان دارای سطح سه هستند و یک ظرفیت خوبی برای تحصیل طلاب علاقه مند فراهم شده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین به فعالیت علمی سطح چهار حوزه در چهار مدرسه علمیه استان اشاره کرد و افزود: این سطوح در مدارس علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، امام صادق(ع) قائمشهر، فیضیه بابل و امام صادق(ع) نکا فعال است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که در طی سال های اخیر با تقویت مدارس علمیه استان، روند مهاجرت طلاب به قم و سایر شهرها روند کاهشی به خود گرفته است، بیان داشت: در حال حاضر همه بسترهای لازم برای ادامه تحصیل طلاب علاقه مند در مدارس علمیه استان فراهم است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تقویت و گسترش رشته های تخصصی در سطح برخی مدارس استان اشاره کرد و گفت: برخی مدارس علمیه استان برای راه اندازی رشته های تخصصی آمادگی کامل دارند و برخی تقاضاهای آنها نیز در حال بررسی است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظرفیت های خوبی در سطح مدارس علمیه استان برای تقویت و گسترش رشته های تخصصی وجود دارد، بیان داشت: در حال حاضر رشته های تخصصی کلام، تفسیر علوم قرآنی، مدرسی فقه و اصول و حقوق و قضا در مدارس علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، فیضیه مازندران و شهید بهشتی نوشهر فعال است.
 
وی در ادامه سخنان خود به آغاز فعالیت رشته تخصصی حقوق و قضای اسلامی در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر اشاره کرد و گفت: این رشته در ترم پاییز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز خواهد کرد./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات