۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۱۲۳۲۱
جانشین رئیس جامعه المصطفی:

بنای حرکت المصطفی، طرح تحول آموزشی است

بنای حرکت المصطفی، طرح تحول آموزشی است
حجت الاسلام خالق پور تحول آموزشی را مبنای حرکت جامعه المصطفی دانست و بر آشنایی هیأت علمی با طرح تحول تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه در نشست صمیمی با پرسنل جامعه المصطفی العالمیه مشهد  بیان کرد: با توجه به منطقه حساس شامات هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ سیاسی و فرهنگی، نیاز به یک نیروی خبره داشتیم که جناب حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر برای این ماموریت سنگین و خطیر انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور ادامه داد: این که ما فقط یک نماینده در منطقه شامات داریم، به این معناست که کشورهای اقماری به دست بومی‌ها اداره می‌شود یا اگر اعزامی داشته باشیم، ذیل نیروی اصلی است که در آن منطقه مأمور شده است.

جانشین ریاست المصطفی همچنین گفت: مبنای حرکت ما در داخل، طرح تحول آموزشی است؛ لذا نخستین تأکید بنده، آشنایی هیئت علمی و گروه‌های علمی با طرح تحول است و حتی مباحثه کردن آن هم ضرر ندارد و باید این خط کاملاً روشن بشود.

وی در خصوص میزان اهمیت گروه‌های علمی جامعةالمصطفی بیان داشت: ما - چه در داخل و چه در خارج- محوریت گروه‌های علمی‌مان از نظر محتوا، تربیتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور ادامه داد: پرچم‌دار المصطفی در برنامه‌ها، آموزش است باید شاخص کارمان را بگذاریم و شخصیت‌های توانمندی علمی بار بیاوریم؛ شخصیت‌هایی که واقعاً بتوانند در رویارویی با شخصیت‌های علمی کشورشان حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی، در ادامه، گفت: استادان و گروه‌های علمی ما باید بتوانند حکیم بار بیاورند.

جانشین ریاست المصطفی تبیین کرد: بنا نداریم نمایندگی‌های ما هر کدام جداگانه تصمیمات مختلفی بگیرند؛ ما باید براساس نیازهای کشورها طلابمان را آموزش بدهیم و اگر در کشوری به پنجاه طلبه در فلان رشته نیاز داشته باشیم، نباید به ۳۵۰طلبه در آن رشته آموزش داده شود. این، نکته ارتباط مسئولان نمایندگی‌های مختلف و هماهنگی آنها با سازمان مرکزی است./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات