۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۱۳۳۶۵
آیت الله یعقوبی:

حج، از مظاهر ولایت اهل بیت است

حج، از مظاهر ولایت اهل بیت است
یکی از علمای عراق، حج را یکی از مظاهر ولایت اهل بیت (ع) دانست و گفت: یکی از انواع ولایت، اهداء ثواب اعمال به آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق در دیدار با روحانیان کاروان های حج گفت: حج یکی از واضح ترین مظاهر ولایت اهل بیت (علیهم السلام) و اهدا اعمال با افزایش ارزش های آن‎هاست.

وی خواستار مغتنم شمردن موسم حج و همه روزهای حیات انسان شد و اظهار داشت که باید از تک تک روزهای زندگی برای معامله با خداوند متعال به وسیله انجام اعمال صالح بهره برد.

این عالم عراقی تصریح کرد که مشارکت دیگران نظیر پدر، برادر، نزدیکان و غیره در اعمال حج موجب افزایش ارزش و ثواب حج می شود. اهدای اثواب اعمال صالح نیز موجب افزایش ثواب و تقرب الهی می شود.

آیت الله یعقوبی ادامه داد: ولایت اهل بیت (علیهم السلام) را باید در عقل و قلب خود در خلال اعمال حج داشته باشیم. ولایت روح حج و روح توحید خداوند تبارک و تعالی است و یکی از انواع ولایت ها، اهداء ثواب اعمال به آنان و انجام اعمال به نیت اهل بیت (علیهم السلام) است.

وی در پایان از خداوند متعال، همراهی و مشارکت در ثواب حاجیان در دنیا و آخرت را مسالت کرد و عنوان داشت که این نوع تجارت در واقع سود و نفع عظیمی دارد که هیچ گونه زیانی در آن نیست.

ارسال نظرات