۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۱۳۴۸۴
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده مطرح کرد؛

راه‌اندازی رشته‌های مطالعات نظری زنان و مطالعات جنسیت

راه‌اندازی رشته‌های مطالعات نظری زنان و مطالعات جنسیت
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: پیشنهاد راه‌اندازی رشته‌های مطالعات نظری جنسیت و مطالعات نظری زنان در سطح چهار را به شورای عالی حوزه‌های علمیه ارائه داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد در دیدار مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با مدیر و مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در این مرکز برگزار شد بیان کرد: مرکز تحقیقات زن و خانواده تنها نهاد صفی حوزه علمیه خواهران است که در عرصه پژوهش فعالیت می‌کند.

وی افزود: مرکز تحقیقات زن و خانواده با این غرض تأسیس شد که بلندگوی حوزه علمیه خواهران در خارج از حوزه‌های علمیه و در جامعه علمی کشور باشد، ایجاد و گسترش گفتمان علمی و مشاوره‌های مربوط به مسائل زن و خانواده نیز از مسئولیت‌های این مرکز است.

رئيس مرکز تحقیقات زن و خانواده به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و تصریح کرد: مرکز تحقیقات زن و خانواده با قوه قضائیه در مسئله لایحه خشونت همکاری‌ داشت.

وی ابراز کرد: از جمله کار‌هایی که انجام شده ارتباط و همکاری علمی مؤثر با دانشگاه‌‌ها و جامعه علمی کشور است، حوزویان نسبت به جامعه علمی کشور در حاشیه هستند و ما باید ادبیات دینی را در جامعه علمی از حاشیه بودن خارج کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: طرح دیگری که نظر ما است راه‌اندازی شبکه نخبگان علمی کنشگر است که اگر مشکل پشتیبانی مالی آن حل شود نسبت به راه‌اندازی آن اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش مرکز تحقیقات زن و خانواده در تصویب راه‌اندازی رشته مطالعات زنان تشریح کرد: پیشنهاد راه‌اندازی رشته مطالعات زنان نیز توسط همین مرکز داده شد و توسط شورای عالی حوزه‌های علمیه تصویب شد، پیشنهاد راه‌اندازی رشته‌های مطالعات نظری جنسیت و مطالعات نظری زنان در سطح چهار را نیز ارائه داده‌ایم.

رئيس مرکز تحقیقات زن و خانواده عنوان کرد: در سال گذشته برای اولین بار با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی در هفته پژوهش نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه در حوزه رشته‌های مطالعات زنان را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در برنامه پنج‌سال آینده مسئله بین‌المللی شدن مرکز مطالعات زن و خانواده را در اولویت قرار دادیم افزود: مشکل ما این است که نهادهایی که از آن‌ها انتظار داریم، از ظرفیت‌های مراکز متخصص استفاده نمی‌کنند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
آنچه که مسئله‌ساز است مسیر رسیدن به باورهای غلط نیست، بلکه پافشاری روی این باورها است
0
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
اقدام مبارکیست.
0
0
رحمت خدا بر جویندگان علوم اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
در سالهای اخیر تلاشها و پیشرفتهای خوبی در حوزه فقه پژوهی در امور زنان و خانواده توسط این مرکز انجام شده است و ارتقای چشم گیری داشته است.
0
0
صلوات خدا بر شهیدان دشت کربلا
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
سلام و درود خدا بر بانوان طلبه و استادان خواهر و فعالان حوزه های علمیه خواهران.
0
0
سارا طریقه دار
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
لطفا در جهت شناسایی مشکلات و ارائه طرح و پیشنهاد برای بهبود وضعیت خانواده های مذهبی تازه ازدواج کرده کار مطالعاتی انجام شده را اطلاع رسانی نماییدو
0
0