۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۱۵۴۶۵
امام جمعه کرمان:

مقاومت در برابر استکبار رمز پیروزی اسلام است

مقاومت در برابر استکبار رمز پیروزی اسلام است
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان این که مقاومت رمز پیروزی در مقابل استکبار است، گفت: کشور ایران با وجود رهبری توانمند، از مشکلات عبور خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت‌الاسلام والمسلیمن حسن علیدادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع)، گفت: اهمیت دادن به واجبات و ترک محرمات از مهم‌ترین وظایف انسان‌ها در دنیا شمرده می‌شود.
 
وی افزود: انسان در دنیا باید عدالت را اولویت خود قرار دهد و انسانی که در دنیا به خاطر دوست داشتن فردی یا به خاطر دشمنی با کسی، از عدالت دور شود، از حق دور می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان این که هر چه که به انتخابات نزدیک می‌شویم، رعایت عدالت در بین مردم یا کاندید‌اها سخت‌تر می‌شود، ابراز داشت: انسان‌ها در عرصه‌های مهم کشور زود دیگران را قضاوت نکنند و از حد خود زیاده روی نکنند.
 
وی با اشاره به این که بعضی از انسان‌ها در دنیا فریب دشمنان را می‌خورند، خاطرنشان کرد: غفلت‌ها و گناهان مانع می‌شوند که انسان قدرت مطلق خداوند را در دنیا حس کند.
 
امام جمعه کرمان اظهار داشت: مردم جهان بدانند که هر رفتار و کرداری را که در این دنیا انجام دهند علاوه بر این که خداوند آن‌ها را می‌بیند، در روز قیامت این اعمال را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با توجه به این که این جهان مرجع تمام اختلافات بوده، ادامه داد: تشخیص حق از باطل یکی از سخت‌ترین کار‌ها در دنیای امروزی است و انسانی می‌تواند باطل را از حق تشخیص دهد که بصیرت داشته باشد.
 
وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به شهادت امام جواد (ع) گفت: رهبری علمی جامعه و از بین بردن بدعت و نفاق یکی از کار‌های مهم این امام رئوف شمرده می‌شود.
 
امام جمعه کرمان با توجه به این که شغل خبرنگاری یک شغل سخت و ظریف محسوب می شود، بیان داشت: شهادت دیپلمات و خبرنگاران در کشور افغانستان، علت نامگذاری روز خبرنگار در کشور شمرده می‌شود.
 
وی بیان داشت: قدرت ایران در جهان برای همه ثابت شده است و این که انگلیس با واسطه گری‌های دیگر کشور‌ها به دنبال نجات نفتکش خود از ایران است، نشان از این دارد که از کشور ایران هراس دارند.
 
حجت الاسلام والمسلیمن علیدادی با بیان این که نیرو‌های مقاومت یمن، حزب الله و حماس جواب‌های سختی را به دشمنانی همچون آمریکا داده اند، ادامه داد: مقاومت در برابر استکبار رمز پیروزی اسلام است.
 
وی با توجه به این که برخورد قاطعانه دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی و ارزی کشور را باید قدر دانست، خاطرنشان کرد: باید از دستگاه قضا به سبب عدالت ورزی در جامعه و کنترل بازار ارز در کشور، تشکر کنیم.
 
امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به این که کشور ایران با وجود رهبری توانمند از مشکلات عبور خواهد کرد، گفت: دوگانگی در رفتار دشمنان به طور آشکار دیده می‌شود و این نشان از هراس داشتن با نظام جمهوری اسلامی ایران است./۹۷۰۷/پ202/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات