۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۶۵۱۹
سخنران حرم مطهر رضوی:

کسی که در مسیر حضرت علی باشد، روز قیامت از پل صراط می گذرد

کسی که در مسیر حضرت علی باشد، روز قیامت از پل صراط می گذرد
حجت الاسلام فرحزاد گفت: هر کسی در مسیر حضرت علی(ع) باشد، روز قیامت از پل صراط می گذرد و به پیامبر(ص) و خدا راه می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرحزاد، کارشناس مذهبی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به فضائل امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: بیان فضائل امام علی(ع) از با فضیلت ترین اعمال است.

وی با بیان این که امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) با ماه ذیحجه گره خورده است، اظهار کرد: ماه ذیحجه دارای مناسبت های ویژه است که از عید قربان تا عید غدیر را دهه ولایت نامگذاری کرده اند ما با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب شایسته است که این ماه را ماه ولایت بنامیم.

حجت الاسلام فرحزاد حضرت علی(ع) را تنها راه رسیدن به عبودیت و بندگی خداوند دانست و ابراز کرد: پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) فرمودند: «صراط مستقیم یعنی صراط علی(ع)»  بنابراین هر کسی در مسیر حضرت باشد، روز قیامت از پل صراط می گذرد.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: در حدیثی متواتر که از شیعه و سنی نقل شده است پیامبر(ص) می فرماید:«من شهر علم هستم و علی درب آن است.»، با توجه به این که راه ورود به خدای متعال پیغمبر(ص) است وبراساس این فرموده حضرت همه علوم و معارف نزد ایشان است، باید از طریق امیرالمومنین(ع) به این شهر علم ورود پیدا کنید.

وی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از دعای ندبه فضائل امیرالمومنین(ع) است همچنین خداوند در قرآن می فرماید:«ای پیامبر شما منظر(هشدار دهنده) هستی، ولی هادی و معلم امت علی است که جامعه را هدایت می کند.»

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به شجاعت حضرت علی(ع)، ابراز کرد: فتح قلعه خیبر توسط حضرت علی(ع) صورت گرفت و کسی قادر به فتح آن نبود همچنین ابلاغ پیام برائت نیز توسط این حضرت انجام شد و این نشان می دهد کسی که شایستگی ابلاغ پیام برائت را ندارد، شایستگی امامت را نیز ندارد و تنها امیرالمومنین (ع) و امامان بعد از ایشان شایسته مقام ولایت هستند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات