۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۱۸۷۷۶
تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله:

نهضت عاشورا الگوی تمام آزادی خواهان جهان است

نهضت عاشورا الگوی تمام آزادی خواهان جهان است
حجت الاسلام حسینی نهضت عاشورا را الگوی تمام آزادی خواهان جهان بیان کرد و گفت: مجلس امام حسین(ع) دانشگاه انسان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمیرهاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله، شب گذشته در مسجد جامع امام جعفر صادق(ع) گفت: بشر در عالم دنیا با چند مشکل خاص و اساسی روبرو است.

وی افزود: تزلزل در راه، انتخاب الگوی ناصحیح، داشتن دل قسی و بی رحم و فراموش کردن خوبی ها از عمده مشکلات بشر در عالم دنیا است؛ این مشکلات به فقیر و غنی بودن بشر نیز ربطی ندارد؛ یاد امام حسین(ع) رفع کننده این مشکلات است.

حجت الاسلام حسینی در خصوص اهمیت عزاداری برای امام حسین(ع)، ابراز کرد: کسانی که از امام حسین(ع) الگوبرداری می کنند و در زندگی ایشان را شاخص خود قرار می دهند می دانند شهادت کیفیت مرگ است و سعادت انسان را رقم می زند.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله ادامه داد: هر انسان مومن و آزاده ای دلش برای شهادت امام حسین(ع) می سوزد و می‌تپد، چنین فردی هر کجا که باشد برای مجلس و یاد حضرت دغدغه دارد و آتشی در وجود او است که هرگز حرارت آن خاموش نمی شود.

وی با اشاره به اینکه انسانها فطرتا عاشق امام حسین(ع) هستند مگر اینکه آن فطرت آلوده شده باشد، گفت: برخی انسانها بعد از مدتی راه رفتن درمسیر حق دچار شک و تردید می شوند که آیا این راهی که رفتند صحیح بوده یا خیر؟ بر این اساس به الگوهای ناصحیح نگاه می کنند و از مسیر رفته شده پشیمان می شوند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اختلاس و دزدی برخی مسؤولان نباید موجب متزلزل شدن افراد شود چرا که یکی از ویژگی های حسینیان ثابت قدم بودن آنان در مسیر کمال و انسانی زیستن است.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله هوشیاری در انتخاب الگوی درست را برای تمامی انسان ها لازم و ضروری دانست و گفت: درحال حاضر جهان غرب با معرفی الگوهای منحرف می خواهد حماقت را به جای شجاعت به نسل جوان تزریق کند؛ انتخاب الگوی اشتباه نتیجه عدم تبیین اهداف امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه مجالس اباعبدالله الحسین(ع) بهترین الگو را به جامعه معرفی می کند، اظهار داشت: دلیل هجمه دشمنان به مجالس عزاداری امام حسین(ع) به خاطر آن است که نهضت عاشورا الگوی تمام آزادی خواهان جهان است؛ با تبیین واقعه عاشورا می توان جبهه حق و باطل را به جامعه معرفی کرد.

حجت الاسلام حسینی هدف از قیام‌ امام حسین(ع) را الگوسازی سالم و نجات جامعه از انحرافات و حفظ دین بیان کرد و گفت: مجلس امام حسین(ع) دانشگاه انسان سازی است./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات