۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۱۹۶۴۰
امام جمعه موقت کاشان:

ولایت درون خانه همه مومنین دنیا ریشه دارد

ولایت درون خانه همه مومنین دنیا ریشه دارد
حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه طوبی درختی در بهشت است که ریشه آن در خانه پیامبراکرم (ص) و امیرمومنان (ع) است، گفت: ولایت درون خانه همه مومنین دنیا ریشه دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در ادامه تفسیر آیه ۲۸ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: این آیه بشارتی برای اهل ایمان است.

وی افزود: مومنان واقعی کسانی هستند که اعتقادات صحیح و رفتار صحیح دارند و کسانی که ایمان دارند و اعتقادات صحیح و عمل صالح دارند، از هر چیزی بهترین آن برایشان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: خداوند در آیه مشابه دیگری نیز می‌فرماید، «والعاقبة للمتّقین» پایان کار خوب برای متقین است و متقین واقعی نیز همان «الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» هستند.

امام جمعه وقت کاشان با اشاره به اینکه مفسرین در ذیل این آیه روایات زیادی از پیامبراکرم (ص) و دیگر ائمه معصومین (س) نقل کرده اند، گفت: برخی از روایات را مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر شریف المیزان آورده است.

وی ادامه داد: در ذیل این آیه در رابطه با واژه «طوبی» روایات متعددی آمده است که درختی در بهشت است مانند واژه «زقوم» که درختی در قعر جهنم است و میوه‌هایی مانند زهر دارد و این درخت ریشه کفر است و میوه آن ثمرات کفر است که در قیامت به شکل درخت «زقوم» تجسم دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در مقابل درخت «زقوم» در جهنم، درخت دیگری به نام «طوبی» در بهشت است که ریشه و تنه آن در خانه پیامبر اکرم (ص) و امیرمومنان (ع) است.

وی افزود: طوبی درختی در خانه امیرمومنان (ع) است که شاخه و برگ آن تمام بهشت را دربرگرفته است و شاخه و برگ‌هایی از این درخت در خانه هرمومنی سایه دارد تا از شاخه و برگ این درخت هرآنچه که بخواهند دریافت کنند.

امام جمعه موقت کاشان درخت طوبی را درختی با عظمت با پهنا و ارتفاع عظیم دانست و گفت: شاخه و برگ درخت طوبی همه خانه‌های مومنین در بهشت را تحت پوشش و سایه خود دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: مفسرین در رابطه با درخت طوبی در بهشت آن را درخت ولایت می‌دانند که ولایت امیرمومنان (ع) در این دنیا و در خانه پیامبراکرم (ص) و امیرمومنان (ع) است و ریشه ولایت از این خانه سرچشمه گرفته است.

وی افزود: ولایت در خانه همه مومنین دنیا ریشه دارد و به واسطه عشق به ولایت و اعتقاد به ولایت و ولایت پذیری است که همه ما متصل به ولایت درخانه امیرمومنان (ع) هستیم و تمام خوبی‌ها واعمال صالح انسان‌ها دستاورد و ثمره درخت ولایت است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه تمام اعمال صالح انسان قبل از هرچیزی باید زیر چتر ولایت باشد، گفت: اگر کافران نیز کار خیری انجام دهند از خداوند پاداش دریافت خواهند کرد، اما از پاداش اصلی که بهشت است محروم هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبارگفت: هرانسانی با هر دین و اعتقادی عمل صالح داشته باشد پاداش آن را از خدا دریافت می‌کند، اما بهشت پاداشی است که تحت شرایط خاصی تنها به کسانی داده می‌شود که اعتقادات صحیح و رفتار صحیح از جمله تبعیت از ولایت داشته باشند.

وی ادامه داد: درخت طوبی همان درخت ولایت اهل بیت (ع) در دنیا است که ریشه و شاخه اصلی آن در خانه امیرمومنان (ع) است و ریشه در خانه همه مومنین و شیعیان اهل بیت (ع) دارد و این ریشه همان اعتقاد قلبی است که به اهل بیت (ع) داریم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اعمال صالحی که انجام می‌دهیم به واسطه شاگردی مکتب اهل بیت (ع) است و اعمال صالح انسان در واقع میوه‌های درخت ولایت است که ریشه آن در خانه امیرمومنان (ع) و شاخه و برگ آن در خانه مومنین است و در قیامت اعمال صالح انسان به شکل درخت طوبی تجسم دارد./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات