۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۱۹۶۶۷
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «وحیانیت الفاظ قرآن کریم»

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «وحیانیت الفاظ قرآن کریم»
این کتاب نوشته لطف الله حسینی است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «وحیانیت الفاظ قرآن کریم» اظهار داشت: قرآن کریم کتاب رحمت و نسخه‌ای شفابخش برای همه درد‌های اجتماعی و اخلاقی جوامع بشری است. به ژرفای حقایق این اقیانوس کران که ظاهری زیبا و باطنی ژرف و ناپیدا دارد، نمی‌توان رسید و شگفتی‌هایش را پایانی نیست و تاریکی‌ها جز بدان زدوده نمی‌شوند. این کتاب آسمانی پابه‌پای زمان همانند خورشید و ماه بر همه ملت‌ها در طول تاریخ تابیده و پاسخگوی نیاز‌های معنوی و هدایتی مردم بوده است.

وی گفت: این کتاب آسمانی از طریق وحی و ارتباط زبانی و کلامی خداوند با پیامبر‌اکرم (ص) نازل شده است. در‌باره حقیقت وحی تاکنون سخن بسیار گفته شده، ولی واقعیت این است که راهیابی به عالَم اسرار‌آمیز و مرموز وحی برای ما مقدور نیست و ما با حقیقت وحی بیگانه‌ایم، حتی با شرح و تبیین شخص پیامبر (ص) از وحی نیز ما جز شبحی از این عالم اسرارآمیز نخواهیم دید. آری، امکان شناخت ماهیت و حقیقت وحی برای انسان عادی و با ابزار‌های معرفت بشری، همچون حس و خیال و عقل وجود ندارد و کسی نمی‌تواند ادعا کند که ماهیت وحی را می‌تواند تشریح کند، جز پیامبران الهی که به این وادی راه یافته ‎ اند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ادراک‌نکردن حقیقت وحی را نمی‌توان دلیل بر نفی وجود آن پنداشت یا آن را توجیه مادی و غیرواقعی کرد؛ چنان‌که گزارش‌های تاریخی گویای این مطلب‌اند که ادراک‌نکردن حقیقت وحی و آموزه‌های وحیانی در هر زمان موجب شده است که مخالفان و حتی گاه قرآن‌باوران، اصل وحی یا یکی از ساحت‌های مربوط به آن را مورد تردید قرار دهند؛ همانند بسیاری دیگر از واقعیات جهان که فهم بشر توان ادراک آن را نداشته است؛ لیکن پیشرفت علم از آن واقعیت‌ها پرده برداشته است.

وی افزود: گرچه پی‌بردن به کنه و حقیقت وحی جز برای پیامبران و اولیای الهی ممکن نیست، می‌توان با رجوع به قرآن و کلمات پیامبر‌اکرم (ص) و ائمّه (ع) وحی را از طریق آثار و اهداف و نتایج آن توضیح داد و کسانی که خود را از این طریق بی‌نیاز ببینند، به بیراهه رفته‌اند.

پهلوانی به معرفی کتاب «وحیانیت الفاظ قرآن کریم» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته لطف الله حسینی است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «وحیانیت الفاظ قرآن کریم» با ۵۰۸ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۸ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب تصریح کرد: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات