۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۲۰۲۲۶
امام جمعه اهواز:

بسیاری از آسیب های اجتماعی به خاطر بیکاری است

بسیاری از آسیب های اجتماعی به خاطر بیکاری است
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه برخی آسیب‌های اجتماعی در نتیجه بیکاری است، گفت: مناطق سیل زده نیازمند بازگشت آرامش کامل هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، با بیان اینکه زیارت یکی از ارزش‌های والای دینی و مورد توجه است، اظهار داشت: هدف نهایی در زیارت، رسیدن به مقام قرب الهی است و امر خداوند مبنی بر زیارت ائمه اطهار ناظر به راه یافتن به مقام قرب الهی و بهانه‌ای برای رسیدن به چنین مقامی می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی عنوان داشت: مسؤولان نظام مقدس اسلامی خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین مهیا کنند و در خوزستان با توجه به وجود دو مرز، امسال باید برای جمعیت چند برابری مهیا شوند، همه هیأت‌ها با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی ستاد مرکزی اربعین و ستاد اربعین استان بدانند که بستر‌های خوبی برای خدمت رسانی فراهم شده است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه میزبانی از زائران اباعبدالله توفیق عنایت شده خداوند به مردم خوزستان است، خاطرنشان کرد: اربعین امسال باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، در طول سال ۷ تا ۸ میلیون نفر راهی بیت الله الحرام و مدینه منوره می‌شوند، اما در ایران اسلامی زائران امام رضا (ع) و خواهر کریمه شان بالغ بر ۲۵ میلیون نفر در سال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر ضرورت بسترسازی و زمینه سازی برای اشتغال آسان جوانان گفت: از آنجا که ظرفیت ادارات دولتی و برخی شرکت‌ها تکمیل شده است، تلاش شود تا حتی الامکان از بکارگیری نیرو‌های غیربومی به صورت جدی پرهیز شود و زمینه را برای جوانان استان مهیا کنیم.

وی ادامه داد: برای حضور نیرو‌های غیربومی، ظرفیت‌ها و تمهیداتی بسیاری فراهم می‌شود، اما در استان، در صورت استخدام جوانان هیچ گونه هزینه اضافی از سوی دولتمردان هزینه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد باید تلاش کنیم نیرو‌های بومی را در تمام ظرفیت‌های مهیا شده بکار گیریم تا خانواده‌های معزز از دغدغه مندی بیرون بیایند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه برخی آسیب‌های اجتماعی در نتیجه بیکاری است، اضافه کرد: مناطق سیل زده نیازمند بازگشت آرامش کامل هستند، ضمن تشکر از همه تلاش‌های صورت گرفته مسؤولان دولتی و نیرو‌های جهادی باید خود را برای ترسالی امسال مهیا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد خواهان لایروبی رودخانه ها، انهار و کانال‌های سیل بر شد و گفت: کانال‌های سیل بر به سوی کانون‌های ریزگرد‌ها هدایت شوند تا افزون بر جلوگیری از آسیب رسانی آب‌های اضافی به مردم، بتوانیم کانون‌های ریزگرد‌ها را مهار و مدیریت کنیم.

وی ترمیم سیل بند‌ها و ساخت سیل بند پیرامون روستا‌های در معرض سیل، باغات و زمین‌های کشاورزی را خواستار شد و گفت: در بحث سیل از ظرفیت نیرو‌های مسلح کماکان استفاده شود./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات