۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۲۰۲۹۱
حجت الاسلام سبزی پیری خبر داد؛

تجهیز و بهسازی مدرسه علمیه سیل زده پلدختر

تجهیز و بهسازی مدرسه علمیه سیل زده پلدختر
مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) پلدختر از تجهیز، بهسازی و بازسازی این مدرسه پس از وقوع سیل خبر داد و گفت: با کمک خیرین بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در این مدرسه هزینه شده است.

حجت الاسلام نادر سبزی پیری، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: این مدرسه علمیه در زمینی به مساحت تقریبا یک هزار و 700 متر مربع ساخته شده است.

وی عنوان کرد: 20 حجره و کلاس درس در مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر بنا شده است و 170 متر زیربنای کتابخانه این مدرسه علمیه است.

تحصیل 50 طلبه در مدرسه علمیه برادران پلدختر| پذیرش طلاب جدیدالورود ادامه دارد

حجت الاسلام سبزی پیری با بیان اینکه به علت وقوع سیل فروردین ماه و مشکلات پیش آمده امسال پذیرش طلاب جدیدالورود در این مدرسه به صورت کمیسیونی انجام می شود، یادآور شد: همچنان پذیرش طلبه جدیدالورود در حال انجام هست و تاکنون حدود شش نفر داوطلب ورود به حوزه پلدختر داشته ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 50 طلبه در مدرسه علمیه برادران پلدختر در سطح یک در حال تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر بیان کرد: پس از وقوع سیل این مدرسه آسیب جدی دید و با کمک خیرین مراحل بهسازی و تجهیز مدرسه صورت گرفته است و بیش از 400 میلیون تومان در این مدرسه هزینه شده است.

وی افزود: با وجود این که مدیر مدرسه امام رضا(ع) پلدختر و دو نفر از اساتید سیل زده بودند و منزلشان صد در صد تخریب شد و لوازم زندگی آنان از بین رفت، با پیگیری هایی که با مرکز مدیریت صورت گرفت و با حمایت هایی که خیرین انجام دادند، این مدرسه بازسازی، بهسازی و تجهیز شده و امروز فضای مدرسه آماده برای آغاز سال تحصیلی است.  

حجت الاسلام سبزی پیری عنوان کرد: در بخش تعمیرات مدرسه علمیه برادران پلدختر موزائیک فرش حیاط به صورت صد در صد و بالغ بر هشتصد متر، تعمیر و ساخت دیوار حیاط مدرسه و دیوار پشت بام، ساخت انبار آشپزخانه و انبار تجهیزات، سنگ فرش کامل سالن اجتماعات و کتابخانه انجام شده است.

وی افزود: سرامیک دور سالن اجتماعات و کتابخانه با عرض یک متر، سفیدکاری کامل سالن اجتماعات و کتابخانه، تعمیر فاضلاب و لوله کشی گاز سالن اجتماعات و آشپزخانه، تعویض درب و پنجره های سالن اجتماعات از دیگر اقدامات در بخش تعمیرات است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) پلدختر یادآور شد: تعویض کامل برق کشی سالن اجتماعات، تغییر درب ورودی ساختمان حوزه به حالت گنبدی و تعمیر حمام ها و تعویض شیر آلات نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش تجهیزات اذعان داشت: نصب کولر گازی، مفروش کردن حجرات و راهرو و سالن اجتماعات به فرش سجاده ای، نصب سیستم صوتی با شش باند در سالن اجتماعات و راهرو مدرسه، نصب بخاری گازی انرژی در سالن اجتماعات و کتابخانه انجام شده است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: دیگر کارهای انجام شده در مدرسه سیل زده برادران پلدختر رنگ آمیزی کامل حجرات، راهرو، سالن اجتماعات و کتابخانه و دیوار های بیرونی ساختمان و دیوار حیاط مدرسه، نصب کنتور برق سه فاز، خرید صندلی و مبلمان اداری، خرید تخته وایت برد و میز و صندلی استاد به تعداد شش کلاس درس، ساخت و خرید کمد و قفسه کتاب برای تمامی حجرات جهت استفاده وسایل شخصی و کتابهای درسی طلاب و چوب لباسی ایستاده به تعداد حجرات بوده است.

حجت الاسلام سبزی پیری در ادامه سخنان خویش از خیرین و سردار ملکی، فرمانده مرکز تعالی معنوی کوثر قم که حوزه علمیه پلدختر را پس از وقوع سیل تنها نگذاشتند، قدردانی کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر بیان کرد: ساختمان این حوزه بسیار بهتر از گذشته و قبل از سیل و به صورت صددرصد آماده جهت تحصیل طلاب است./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات