۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۲۰۹۴۶
حجت الاسلام تراشیون:

سند ۲۰۳۰ تحمیل تفکر انحطاطی است

سند ۲۰۳۰ تحمیل تفکر انحطاطی است
کارشناس مسائل تربیتی گفت: مشکل اصلی سند ۲۰۳۰ در این است که در این سند با وجود حرف‌های بزک کرده، اما در عمق آن تفکر انحطاطی را به جوامع تحمیل می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون چهارشنبه شب درمراسم عزاداری هیات رزمندگان اسلام که در سالن ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، گفت: برای اینکه نسل تربیت یافته‌ای داشته باشیم نیازمند نرم افزار‌ها و سخت افزار‌هایی هستیم که بتواند به طور خودکار تربیت را محقق کند.

وی تربیت انسان را نیازمند مربی دانست و افزود: نخستین مربی انسان خداوند است و در ادامه انبیا و اوصیای الهی مربیان انسان هستند.

استاد حوزه علمیه از محیط در تربیت دینی به عنوان عامل بسیار تأثیرگذار نام برد و اضافه کرد: خانواده مهمترین محیط تربیتی است که شیاطین انس و جن و جنود شیطان خانواده را مورد هجوم خود قرارداده است.

حجت الاسلام تراشیون اظهار داشت: خانواده به دلیل نقش مهمی که در تربیت دارد در طول تاریخ دست خوش آسیب‌های درونی و بیرونی قرار داشته است.

وی اظهار داشت: نخستین راهکار تحقق بندگی تقویت خانواده بر اساس نظام دینی است که باید از متون فرمایشات ائمه معصومین و آیات قرآن و سیره اهل بیت (ع) استخراج شود در غیر این صورت هیچ راهی برای رسیدن به خانواده متعالی وجود ندارد.

کارشناس مسائل تربیتی گفت: تلاش زیادی شده است تا خارج از فرهنگ الهی خانواده را تقویت کنند، اما هرچه جلوتر رفته ایم آسیب پذیری خانواده بیشتر شده به طوریکه امروز آمار طلاق در برخی از کشور‌ها بیش از ۹۰ درصد است.

به گفته وی خانواده را باید براساس یک نظام دینی الهی تعریف کرد و به پای آن تا پای جان ایستاد.

استاد حوزه گفت: پایه و اساس نظام خانواده غربی براساس تفکر لذت جویی و مادی است و به راحتی طلاق انجام می‌شود، چرا که محوریت درخانواده غربی لذت جویی است.

حجت الاسلام تراشیون در ادامه با اشاره به اینکه تعریف خانواده در غرب زندگی دو نفر در کنار یکدیگر است، افزود: مشکل اصلی سند ۲۰۳۰ در این است که در این سند با وجود حرف‌های بزک کرده، اما در عمق آن تفکر انحطاطی را به جوامع تحمیل می‌کنند.

وی افزود: در سند ۲۰۳۰ به ظاهر برای استحکام و تقویت خانواده سفارش شده است، اما کلید واژه‌های آن مشکل ساز است و هم باشی زن و مرد نامحرم که همان ازدواج سفید است را مطرح کرده  و تعریف آن‌ها از خانواده آن تعریفی نیست که در اسلام است.

کارشناس مسائل تربیتی گفت: در فرهنگ غرب زندگی هم باشی زن و مرد نامحرم بدون هیچ قرارداد قانونی و شرعی درکنار یکدیگر و در زیر یک سقف و با داشتن همه روابط زن و شوهر به عنوان خانواده قلمداد می‌شود و حتی زندگی دو همجنس گرا در کنار یکدیگر و با روابط غیرشرعی به عنوان خانواده در غرب پذیرفته شده است.

حجت الاسلام تراشیون گفت: اگر سند ۲۰۳۰ در کشور امضا شده بود چنانچه دو همجنس گرا در مجامع بین المللی از ایران شکایت می‌کردند از آن‌ها به عنوان یک خانواده حمایت می‌کردند و دارایی‌های ایران را بلوکه می‌کردند.

وی تأکید کرد: امروز باید به پای نظام خانواده بر اساس یک الگوی اسلامی ایستاده و با این الگو مشکلات پیش رو را برطرف کنیم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات