۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۲۱۱۸۸

از رونمایی کتاب تا برگزاری روز ایران در سوریه

از رونمایی کتاب تا برگزاری روز ایران در سوریه
در روزهای پایانی سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب سوریه در محل غرفه ایران مراسم روز ایران با حضور ایرانیان مقیم دمشق و علاقه‌مندان به زبان فارسی برگزارشد.
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در روز‌های پایانی سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب سوریه در محل غرفه ایران از دو عنوان کتاب رونمایی و همچنین مراسم روز ایران با حضور ایرانیان مقیم دمشق و علاقه‌مندان به زبان فارسی برگزار شد.

 سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب سوریه روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند. این نمایشگاه از ۲۱ شهریورماه در محل کتابخانه اسد میزبان علاقه‌مندان به کتاب بوده است.  

در این دوره از نمایشگاه سوریه، از دو کتاب با عنوان‌های «باشان»، نوشته حسین الرفاعی و «اورکلیدون» تألیف فلک حصریه با حضور دو نویسنده کتاب در محل غرفه ایران رونمایی شد. این دو کتاب به سفارش انتشارات فاتحان، توسط انتشارات دارالحضاره الاسلامیه لبنان چاپ شده است. هم‌چنین دو کتاب «پشت سنگر موج» و «برف سرخ» نیز توسط انتشارات فاتحان به زبان عربی ترجمه و در غرفه ایران عرضه شده است.

در ادامه فعالیت‌های غرفه ایران، عصر روز ۲۹ شهریور برنامه روز ایران برگزار شد که با استقبال ایرانیان مقیم سوریه و علاقه‌مندان به زبان فارسی روبرو شد. در این مراسم مرتضی حیدری‌آل‌کثیر از شاعران کشورمان برای حاضران شعرخوانی کرد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب‌رضا، نماینده مجمع تقریب مذاهب نیز در این جلسه برای حاضران سخنرانی کرد. وی گفت: شکل‌گیری انجمن ایرانیان مقیم سوریه می‌تواند به توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری کمک کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری و حضور پررنگ‌تر در گرایش‌های مختلف مردم سوریه برای شناساندن فرهنگ ایران می‌تواند دو محور فعالیت‌های ما در سوریه باشد که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب سوریه ۳۱ شهریور به کار خود پایان می‌دهد. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
ارسال نظرات