۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۲۱۴۱۲
در قم؛

برگزاری آیین معرفی کتاب مقتل جامع سیدالشهداء

برگزاری آیین معرفی کتاب مقتل جامع سیدالشهداء
آیین معرفی دو جلدی کتاب مقتل جامع سیدالشهداء علیه السلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی، استاد حوزه و دانشگاه در خبرگزاری رسا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین معرفی دو جلدی کتاب مقتل جامع سیدالشهداء علیه السلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی، استاد حوزه و دانشگاه در خبرگزاری رسا برگزار می شود.

گروهی از تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم زیر نظر استاد پیشوایی، پس از سال ها مطالعه و تحقیق و بررسی همه مقاتل کهن و متأخر و مهم ترین مقاتل جدید اعم از عربی و فارسی، واقعه عاشورا و به ویژه گزارش شهادت امام حسین علیه السلام و اصحاب آن حضرت را بر پایه منابع متقدم تاریخی و حدیثی بازسازی و گزارش کرده اند.

در سراسر این کتاب، ملاک ها و معیارهای شناخته شده و معمول در تاریخ نگاری علمی در نظر گرفته و به هر منبع و مأخذ با شناخت لازم درباره مؤلف آن مراجعه و استناد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین پیشوایی از محققان توانمند در عرصه متن، نویسندگی و ساده نگاری است و می توان از او به عنوان محقق برجسته در عرصه بیان تاریخ اسلام و مقتل سید الشهدا علیه السلام یاد کرد.

آیین معرفی دوجلدی کتاب مقتل جامع سیدالشهداء علیه السلام روز چهارشنبه سوم مهر ماه امسال از ساعت 16/30 در سالن کنفراس خبرگزاری رسا واقع در قم، خیایان بهشت، بعد از بوستان جنت برگزار می ­شود./998/ت 302/ش

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات