۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۶۲۱۴۹۳
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد:

محبت و ولایت امام علی افضل نعمات الهی است

محبت و ولایت امام علی افضل نعمات الهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه محبت و ولایت امام علی(ع) افضل نعمات الهی است، گفت: معصیت بالاترین کفران نعمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم الحرام در هیات متوسلین به حضرت مسلم ابن عقیل برگزار شد، گفت: لقمان حکیم انسان بود که کلمات حکمت آمیز فراوانی از خود به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه خداوند یک سوره قرآن کریم را به نام ایشان اختصاص داد، ادامه داد: خداوند در این سوره می فرماید: ما به لقمان حکمت عطا کردیم، به او گفتیم خداوند را شکر کند زیرا هر که شکر خدا را به جای بیاورد آن شکر به نفع او خواهد بود و هر انسانی کفران کند خداوند غنی و بی نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد اضافه کرد: اگر همه عالم کافر شوند ضرری به خداوند وارد نمی شود و یا اگر همه انسانها همچون سلمان فارسی شوند به خداوند فایده ای نمی رسد؛ از این رو است که خداوند می فرماید: اگر شکر الهی را به جای آوردید نعمتم را افزون می کنم.

استاد حوزه علمیه افزود: خداوند به قدری رئوف و مهربان است که درباره کفران نعمت می فرماید: عذاب من الیم است اگر خواستم عذابت می کنم؛ انسان از شکر نعم الهی عاجز است و نسبت به آن غفلت دارد. انسان تا زمانی که در میان نعمات الهی غوطه ور است قدر آن را نمی داند اما زمانی که آن نعمت از او گرفته می شود تازه قدر آن را می داند.

وی با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، بیان داشت: حضرت فرمودند: انسان با یک تکه گوشت تکلم می کند؛ زبان یکی از نعمت های بزرگ الهی به انسان است اما همین انسان با سوء استفاده از این نعمت به گناه روی می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه انسان در برابر خداوند غنی چیزی جز فقر نیست پس تکبر ورزیدن در برابر پروردگار بالاترین معصیت است، اظهار داشت: انسان اگر به فقر و نیازمندی خود آگاه باشد معصیت نمی کند چون می داند معصیت تکبر ورزیدن به خداوند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گناه کردن کفران نعمات الهی است، ابراز کرد: روایت است شکر نعمت های گذشته زمینه را برای نعمت های آینده مساعد می کند؛ محبت و ولایت امام علی(ع) افضل نعمات الهی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات