۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۲۱۶۴۸
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد:

شکرگزاری زندگی انسان را متحول می‌کند

شکرگزاری زندگی انسان را متحول می‌کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شکرگزار نعمتها بودن رضایت از زندگی را بالا می‌برد، گفت: شکرگزاری به انسان آرامش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم الحرام در هیات متوسلین به حضرت مسلم ابن عقیل برگزار شد، با اشاره به اهمیت شکرگزاری، گفت: روحیه شکرگزاری سبب بزرگ شدن انسان می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید «اگر شکرگزار باشید ما بر شما می‌افزاییم»، تاکید و صراحت این آیه بر خصلت شکرگزاری و ثمرات آن بیانگر اهمیت این موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه شکرگزار بودن ثمرات و نتایج بسیار خوبی برای انسان دارد، اظهار داشت: شکرگزاری یا همان قدرشناسی به مرور زمان اثرات مثبتی بر طرز تفکر، رفتار و منش فرد می‌گذارد که قرآن از آن با تعبیر زیبا و جامع «بر شما می‌افزاییم»، یاد کرده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: به طور طبیعی اگر اندیشه و رفتار انسان بهبود یابد کیفیت زندگی او نیز ارتقا پیدا می‌کند از این جهت داشتن روحیه شکرگزاری زندگی انسان را سالم‌تر و زیباتر کرده و رضایت از زندگی را در فرد بالا می‌برد.

وی با اشاره به اهمیت شکرگزاری در آموزه‌های دینی، ابراز کرد: در آیات و روایات بسیاری به موضوع شکرگزاری، فواید و ثمرات آن و عواقب ناشکری پرداخته شده و همواره بر شکرگزار بودن تاکید و توصیه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه در روایات اقسامی برای شکر ذکر شده، عنوان کرد: در روایات شکرگزاری به سه قسم زبانی، قلبی و عملی تقسیم می‌شود، در برخی روایات نیز علاوه بر قدرشناسی در نعمت‌ها، شکرگزار بودن در سختی‌ها و شدائد مطرح شده و این نوع از شکرگزاری به عنوان برترین مرتبه شکرگزاری معرفی می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان حضرت ایوب(ع)، اظهار داشت: حضرت ایوب(ع) با سخت‌ترین و شدیدترین رنج‌ها و مصیبت‌هایی که یک انسان می‌تواند در طول زندگی خود درک کند، مواجه شد و در تمام این رنج‌ها و مصیبت‌ها صبورانه شکرگزار خداوند بود به همین خاطر است که در روایات آمده مقام راس الصابرین تا روز قیامت متعلق به حضرت ایوب نبی(ع) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شکرگزاری زندگی انسان را متحول می‌کند، توجه، شناخت، دیدن و قدردان نعمتها و موهبت‌های الهی در سختی‌ و آسایش بودن، به انسان آرامش می‌دهد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات