۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۲۱۹۶۱
 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام آذربایجان شرقی خبر داد؛

توزیع ۶۰۰۰ بسته نوشت‌افزار ایرانی بین دانش‌آموزان محروم

توزیع ۶۰۰۰ بسته نوشت‌افزار ایرانی بین دانش‌آموزان محروم
ربانی گفت: ۶۰۰۰ بسته سهم دور اول این طرح در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی است که کاروان توزیع اقلام در قالب کاروان مشق احسان ۵ مهرماه از مصلی تبریز بدرقه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مصباح ربانی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه‌های مختلف محرومیت زدایی ورود دارد اظهار داشت: این ستاد در قالب دو "بنیاد برکت" در حوزه عمرانی و اشتغال زایی و "بنیاد احسان" در قالب فعالیت‌های اجتماعی فعالیت دارد.

وی افزود: ماموریت این ستاد محرومیت زدایی و توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال و توسعه عدالت اجتماعی است که اقدامات ارزشمندی در استان در این راستا انجام شده است. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان شرقی، ساخت مسجد، مدرسه، بیمارستان، دارالقرآن و کتابخانه  را از جمله اقدامات این ستاد در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: 56 باب مدرسه در استان از بدو تشکیل بنیاد برکت ساخته شده که 14 مدرسه جدید هم در دست طراحی و آغاز مراحل اجرایی است.

وی از اجرای طرح "مشق احسان" در آذربایجان شرقی خبر داد و خاطر نشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کشور 250 هزار لوازم التحریر تولید ایران در بین دانش‌آموزان محروم توزیع می‌کند که اگر مشارکت مردمی هم در این طرح اتفاق افتد، تعداد بسته‌های اهدایی تا 500 هزار افزایش می‌یابد. 

این مقام مسئول تاکید کرد: برای مشارکت مردم در این کار خیر هم سامانه ای با عنوان «دنیای احسان» به آدرس www.ehsun.ir طراحی شده که اگر هر خیّر 40 هزار تومان مشارکت کند، ستاد 80 هزار تومان دیگر هزینه کرده و بسته 120 هزارتومانی از لوازم التحریر ایرانی به دانش‌آموزان نیازمند هدیه می‌کند.

ربانی اهداف مشق احسان را ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در نوشت افزار و کمک به تولید داخلی عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم، خیرین، موسسات خیریه، گروه‌های جهادی و قرارگاه خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای رسیدن لوازم التحریر به جامعه هدف لازم و ضروری است. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با همکاری خیرین و جهادی ها به دنبال تحقق 500 هزار بسته هستیم ابراز داشت: 6000 بسته سهم دور اول این طرح در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی است که کاروان توزیع اقلام در قالب کاروان مشق احسان 5 مهرماه از مصلی تبریز بدرقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه با کمیته امداد و آموزش و پرورش و بهزیستی تبادل اطلاعات داریم تا همزمان بسته‌ها به خانواده‌های هدف برسد اضافه کرد: با این هماهنگی تلاش می‌کنیم تا اینگونه نباشد که به یک خانواده دو بسته رسیده و به خانواده‌ای از این بسته لوازم‌التحریر چیزی تعلق نگیرد.

ربانی محتوای این بسته لوازم التحریر را دارای 16 قلم کالا عنوان کرد و گفت: کیف، مدادرنگی، دفتر مشق، دفتر نقاشی، جامدادی، کتاب داستان و... که نیازهای عادی یک دانش آموز را تدارک دیده در این بسته وجود دارد و ارزش هر بسته 120 هزار تومان است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان شرقی سامانه‌های Ehsun.ir و #15*4030* را بستر کمک به این طرح دانست و افزود: حفظ کرامت افراد در این طرح بسیار اهمیت دارد و از اقدامات نمایشی خودداری می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
احسنت اگر کار خیری انجام می دهید با تولیدات داخلی باشد
0
0