۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۲۳۰۴۷
الاخبار:

آمریکا و عربستان برای برهم ریختن اوضاع عراق تک‌تیرانداز اجیر کرده‌اند

آمریکا و عربستان برای برهم ریختن اوضاع عراق تک‌تیرانداز اجیر کرده‌اند
الاخبار گزارش داد سفارت آمریکا و کنسولگری عربستان در بغداد تک تیرانداز‌هایی را برای به آشوب کشاندن اوضاع عراق اجیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار، سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری عربستان سعودی در این شهر شماری از مزدوران تک تیرانداز را با دادن وعده‌های فریبنده برای ایجاد هرج و مرج خیابانی و تغییر شکل تظاهرات مسالمت‌آمیز اجیر کرده‌اند.

الاخبار از وجود نفوذی‌های تک تیراندازی خبر می‌دهد که نیرو‌های امنیتی عراق و تظاهرکنندگان را نشانه می‌روند در حالیکه اعترافات بازداشت شدگان حاکی از آن است به خشونت کشیده شدن تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق و وارد کردن نفوذی‌های تک تیرانداز کار عوامل سفارت آمریکا و کنسولگری عربستان در بغداد است.

یک منبع دولتی عالی رتبه گفت دستگاه‌های امنیتی توانستند تا نیمه‌های شب گذشته تحرکات اعتراضی را تا حد زیادی کنترل کنند. وی خاطرنشان کرد: ”روند اقدامات خشونت‌آمیز در بغداد و اکثر استان‌های جنوبی روز گذشته بسیار کمتر از دو روز قبل آن به نظر می‌رسید“.

این منبع با اشاره به کشته و زخمی شدن شماری از معترضان نوشت «تحسین الخفاجی» سخنگوی وزارت دفاع فاش کرد تعدادی نفوذی با قصد ایجاد فتنه، به سوی تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی شلیک می‌کنند. هم زمانی این اظهارات با حادثه هدف قرار گرفتن چهار نفر از نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان با گلوله تک تیرانداز‌ها جالب توجه و تحولی بزرگ در خشونت‌های روی داده در خیزش کنونی است.

منابع امنیتی عالی رتبه از استقرار گسترده تک تیرانداز‌های ناشناس در تعدادی از محله‌های پایتخت خبر دادند و خاطرنشان کردند: اطلاعات موجود نشان می‌دهد سفارت آمریکا و کنسولگری عربستان عاملان اصلی استقرار این افراد هستند ضمن آن که این دو نهاد به ادامه هرج و مرج‌ها و ناآرامی‌های کنونی اصرار دارند. این منابع خاطرنشان کردند تعدادی از بازداشت شدگان اعتراف کرده‌اند که سفارت آمریکا و کنسولگری عربستان آن‌ها را با وعده‌های فریبنده به سوی ایجاد هرج و مرج خیابانی و تغییر شکل تظاهرات مسالمت‌آمیز سوق داده‌اند.

ارسال نظرات