۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۲۵۱۶۶
تولیت موسسه آموزش عالی خواهران قاسم ابن الحسن:

رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف حوزوی دارند

رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف حوزوی دارند
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف حوزوی دارند، گفت: وقف بهترین پشتیبان مالی برای استقلال حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم‌الهدی تولیت موسسه آموزش عالی خواهران قاسم ابن الحسن(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم آگاه ساختن مردم نسبت به مسأله وقف به خصوص وقف حوزوی، گفت: امروز بسیاری از مردم با وقف آشنا هستند اما با توجه به اهمیت مسأله وقف به خصوص وقف حوزوی و اثرات و ثمرات بی‌نظیر آن، این مقدار آشنایی و آگاهی کافی نیست.

وی ادامه داد: لازم است اطلاع‌رسانی بیشتر و عمیق‌تری در این حوزه صورت بگیرد همچنین باید برای مردم متدین و مومنین اهمیت و ثمرات وقف تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین علم‌الهدی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در شناساندن وقف به مردم، اظهار داشت: رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی می‌توانند با بیان و پرداختن به این مفهوم که استقرار احکام خدا و تبیین فقه و معارف اهل بیت(ع) در هر جامعه‌ای برای تربیت نسل آینده یک ضرورت است و این امر جز در سایه تربیت اساتید و عالمان فرهیخته در حوزه‌های علمیه امکان پذیر نیست، ضرورت وقف حوزوی را برای مومنان روشن کنند.

تولیت موسسه آموزش عالی خواهران قاسم ابن الحسن(ع) با بیان اینکه رسالت حوزه‌های علمیه انتقال گزاره‌های دینی به جامعه و نسل آینده است، ابراز داشت: از جمله مهمترین وظایف و رسالت‌های حوزه‌های علمیه و حوزویان شناخت دین و اسلام به معنای حقیقی آن و انتقال آموزه‌های دینی به جامعه و نسل آینده و تلاش در جهت تحقق جامعه‌ای اسلامی است، طبیعی است که پرداختن به چنین امر مهمی فرصتی برای فعالیت‌های اقتصادی و تامین نیاز مالی حوزه باقی نمی‌گذارد.

وی افزود: بنابراین حوزه نیاز به یک حامی و پشتیبان مالی قدرتمند و بی‌طرف دارد که استقلال حوزه را خدشه‌دار نکند از این جهت هیچ پشتیبانی بهتر از وقف حوزوی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علم‌الهدی پرورش شخصیت‌های والایی همچون شهید مطهری و علامه طباطبایی را حاصل و ثمره حوزه‌های علمیه برشمرد و عنوان کرد: اگر همت مردان مردی که حوزه‌های علمیه را پشتیبانی کردند نبود امروز ما شاهد رشد و پرورش عالمان فرهیخته و رهبران برجسته‌ای مانند شهید بهشتی و امام خمینی(ره) نبودیم.

تولیت موسسه آموزش عالی خواهران قاسم ابن الحسن(ع) با بیان اینکه واقفان حوزه در خیرات و برکات حاصل از حوزه سهیم هستند، ابراز داشت: افرادی که از منافع مادی خود می‌گذرند و مراکز اقتصادی و پایگاه‌های تولید ثروت را به نفع حوزه و نشر علوم و معارف دینی وقف می‌کنند در ثواب همه فعالیت‌ها و خدماتی که طلاب و دانش‌پژوهان علوم اسلامی برای تربیت نسل آینده انجام می‌دهند، شریک هستند.

وی افزود: بر این اساس رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و وسایل ارتباط جمعی باید مردم را با وقف این خیریه پربرکت و ماندگار آشنا کرده و مردم و فرهیختگان جامعه را به وقف هدفمند و پرفایده هدایت، ترغیب و تشویق کنند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 14
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات