۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۲۵۳۱۱
رییس مرکز فقهی جواد الائمه تبیین کرد؛

عظمت و فضیلت زیارت امام رضا براساس روایات

عظمت و فضیلت زیارت امام رضا براساس روایات
حجت الاسلام تقوی گفت: براساس روایات اگر زائر علی بن موسی الرضا(ع) شویم، این حضرت ما را در لحظات حساس کمک می کنند و به دیدن ما می آیند.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به عظمت و فضیلت زیارت امام رضا(ع) گفت: براساس احوالات بزرگان دینی امام رضا(ع) برای هر زیارت به دیدار می آیند.

وی با اشاره به احوالات آیت الله حائری از  اساتید حوزه علمیه قم در زیارت امام رضا(ع) اظهار کرد: ایشان بیش از هفتاد سفر به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و تنها خواسته خود را زائر علی بن موسی الرضا(ع) بیان می کردند و بعد از ارتحال ایشان به خواب یکی از بستگان آمد و گفت:«برای هر سفر من به زیارت حضرت یک بار به دیدن من آمد.

حجت الاسلام تقوی افزود: همه زائرین و مجاورین بدانند که اگر زائر علی بن موسی الرضا(ع) شویم، این حضرت ما را در لحظات حساس کمک می کنند و به دیدن ما می آیند و این عظمت و ارزش زیارت را برای ما مشخص و تبیین می کند.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه ثواب زائر امام رضا(ع) را براساس روایات برابر با ثواب زیارت پیامبر(ص) بیان و ابراز کرد: امام موسی بن جعفر(ع)می فرمایند:«کسانی که فرزندم علی بن موسی الرضا را زیارت کنند مثل این است که رسول الله را در مدینه منوره زیارت کردند.» و نیز در روایتی دیگر این امام می فرماید:«ثواب زیارت امام رضا(ع) ثواب مجاهدان صدر اسلامی است که در رکاب رسول خدا به شهادت رسیدند.»

وی به میزبانی از زائران رضوی تأکید و بیان داشت: زائر در مسیر زیارت از جان و مال خودش صرفنظر می کند، سختی راه را تحمل می کند پس لارم است که همه به ویژه ما مشهدی ها که شاهد چنین شور و هیجان زائران برای زیارت هستیم، از بذل جان و مالمان در این مسیر دریغ نکنیم همچنین زائر نیز چنین می کند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به آزاد کردن غلامی که خبر حضور کاروان امام سجاد(ع) را برای جابر بن عبدالله انصاری می آورد، گفت: جابر این غلام را به شکرانه امکان زیارت حضرت آزاد می کند حال با توجه به اهمیت زیارت و خدمت به زائرین در روایات امید که نام ما نیز به عنوان زائر در زندگی ثبت شود./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات