۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۲۵۵۴۳
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم» منتشر شد
این نوشتار ضمن معرفی نسخ، انواع و شرایط آن از دیدگاه فریقین و ارزیابی دلایل موافقان و مخالفان آن، ادعای نسخ بیست آیه را نقد و بررسی کرده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم» اظهار داشت: موضوع «نسخ» در قرآن، از جهت ارتباط آن با شناخت تاریخ تشریع و قانون‌گذاری و مراحل مختلف آن در اسلام، شیوه تربیتی این دین مبین و شناخت احکام نورانی آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: موضوع «نسخ» در قرآن از صدر اسلام تاکنون همواره مورد توجه دانشمندان شیعه و سنی بوده؛ از این رو مخالفان اسلام و خاورشناسان با غرض‌ورزی و طرح شبهات، به آن توجه نموده‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: گستره نسخ در زبان پیشینیان و روایات، به مراتب فراتر از اصطلاح اصولیان و مفسران متأخر است و سرچشمة زیاده‌روی در شمار آیات منسوخ در قرآن، غفلت از همین امر است.

وی افزود: این نوشتار ضمن معرفی نسخ، انواع و شرایط آن از دیدگاه فریقین و ارزیابی دلایل موافقان و مخالفان آن، ادعای نسخ بیست آیه را نقد و بررسی کرده و نسخ مطلق را فقط در آیه جزای فاحشه و نجوی و نسخ مشروط را در آیه ۶۵ انفال ثابت و بقیه موارد را بدون دلیل دانسته است....

پهلوانی به معرفی کتاب «بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته سید عبدالرسول حسینی زاده است که در موسسه بوستان کتاب تهیه شده و در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم» با ۳۰۳ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۰ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات