۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۲۵۶۱۸
منتشر شد؛

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی اعتبار احادیث مرسل»

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی اعتبار احادیث مرسل»
این کتاب نوشته محمدحسن ربانی است که در دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی تهیه شده و در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی اعتبار احادیث مرسل» اظهار داشت: «حدیث»، میراثی گران سنگ از رسول خدا (ص) و آل اوست که به سبب قداستش، در کنار ثِقل اکبر (قرآن) به نام ثقل اصغر نامیده شده است.

وی گفت: حدیث رسول خدا (ص) نزد خاندان مطهرش بسیار ارزشمند بود، بدان حد که روزی حضرت فاطمه (ص) گفتاری از رسول خدا (ص) را بر بیاضی (پوستی) نوشت و آن را در تاقچه گذاشت و وقتی عده‌ای از زنان نامدار مدینه به دیدار وی رفتند، فاطمه زهرا (س) پس از آن‌که آنان را اکرام کرد، چون خواست سخنان رسول خدا (ص) را برای آنان بخواند، آن را نیافت؛ از اُم سلمه خواست که آن را بیابد، زیرا او خانه را جاروب کرده بود و احتمال داشت که آن را در جانبی دیگر گذاشته باشد. حضرت فاطمه (س) ‎ فرمود: آن نوشته نزد من برابر حسن و حسین، فرزندان من است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این قضیه واقعیت جایگاه حدیث رسول خدا (ص) در نزد اهل بیت مطهرش، کتابت حدیث از همان زمان رسول خدا (ص) و اهتمام اهل بیت در حفظ حدیث (ع) را به خوبی نشان می‌دهد.

پهلوانی به معرفی کتاب «بررسی اعتبار احادیث مرسل» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته محمدحسن ربانی است که در دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی تهیه شده و در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «بررسی اعتبار احادیث مرسل» با ۳۲۰ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۸ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ ت ۳۰۳/س
مهدی فلاحی
ارسال نظرات