۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۲۶۹۵۸

روایت آیت الله موسوی جزایری از دعوت متدینان برای طلبه شدن در اوائل انقلاب

روایت آیت الله موسوی جزایری از دعوت متدینان برای طلبه شدن در اوائل انقلاب
آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه عدم استقبال از طلبگی دراوائل پیروزی انقلاب نتیجه تبلیغات سوء رژیم علیه روحانیت بود گفت: دشمن چهره وحشتناکی از روحانیت ترسیم کرده بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی، رییس حوزه علمیه اهواز، شامگاه گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه امام خامنه‌ای اهواز، بیان داشت: زمانی که حوزه علمیه امام خمینی (ره) در اهواز تأسیس شد اقبال از طلبگی در حد صفر بود؛ می‌بایست کسانی که زمینه‌های حضور در حوزه داشتند را با خواهش، تشویق، متوجه کردن تکلیف شرع، با رودربایستی انداختن و نگاه داشتن احترام مان به سلک روحانیت بیاوریم.

رییس حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه عدم استقبال از طلبگی در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه تبلیغات سوء رژیم پهلوی علیه روحانیت بود، خاطرنشان کرد: بسیاری از حزب اللهی‌های متدین آن زمان حاضر بودند با عزیمت به جبهه شهید شوند، اما طلبه نشوند؛ چون دشمن چهره وحشتناکی از روحانیت برای شان ترسیم کرده بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کلاس‌های درس مدرسه امام خمینی (ره) اهواز را با ۲۰ طلبه آغاز کردیم، افزود: یک پایمان در جبهه و پای دیگر در کلاس درس بود به هنگام رسیدن زمان عملیات ها، مدرسه را از مدت‌ها تعطیل می‌کردیم؛ بنابراین برای دایر ماندن کلاس‌ها از فرماندهان سپاه خواستار شدیم در نزدیکی خط مقدم، محلی برای برگزاری کلاس‌ها تدارک ببینند تا مباحث حوزوی کماکان ادامه داشته و فرزندان انقلاب در جبهه و کلاس درس فعالیت کنند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه محل برگزاری کلاس‌ها پادگان کرخه بود، خاطرنشان کرد: در زیر غرش هواپیما‌های جنگی و بمباران‌های احتمالی، کلاس‌های درسی از صبح تا ظهر برگزار می‌شد، طلبه‌ها پس از پایان کلاس درس در سنگر‌ها و پشت خاکریز‌ها به اقامه نماز جماعت، شرح حدیث و آیه، تبیین مسائل شرعیه می‌پرداختند و در آخر سلاح‌ها را به دست می‌گرفتند و به میدان نبرد می‌رفتند.

وی با بیان اینکه فعالیت طلاب و روحانیت آن زمان، رزمی تبلیغی بود، تصریح کرد: رهبر انقلاب در یک دیدار خصوصی بیان داشت که ظرفیت حوزه‌های استان خوزستان در مبارزه با تهدیدات وهابیت بسیار بالا است و می‌تواند دوای درد تبلیغات وهابیت باشد؛ از این رو در مناطق آلوده و آسیب پذیر از وهابیت، حوزه‌هایی راه اندازی شود.

رییس حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه پیش از آن در فکر تأسیس مدرسه در مناطق محروم و حاشیه‌ای اهواز بودیم، تصریح کرد: دستور رهبرانقلاب، تکلیفی بر ما بود، به جد وارد شده و در زرگان، عین دو، ملاشیه، کوی علوی، کوت عبدالله حوزه‌هایی تأسیس کردیم ضمن اینکه از شهرستان‌ها غافل نمانده و در همه آن‌ها نیز حوزه‌هایی تأسیس شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه‌های استان از موفق‌ترین حوزه‌های کشور و مورد توجه و تقدیر رهبری و مراجع هستند، ادامه داد: رهبری پس از کناره گیری ما از نمایندگی ولی فقیه خواست تا تربیت فضلا، علما، خطبا، طلاب و در نهایت مجتهد جامع الشرایط در حوزه‌های استان خوزستان پیگیری شود، تربیت مجتهد عالم ربانی اوج قله عزت و سعادت هر حوزه‌ای است که باید دنبال شود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات