۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۲۷۶۱۴
دبیر همایش کتاب سال حوزه خبر داد؛

گروه کلام و اصول فقه پیشرو در همایش کتاب سال حوزه

گروه کلام و اصول فقه پیشرو در همایش کتاب سال حوزه
دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت:گروه کلام و فقه و اصول هر یک با ۱۵۱ و ۱۴۹ اثر بیشترین آثار ارسالی به این همایش را داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی، با اشاره به فراوانی آثار رسیده در گروه‌های علمی همایش گفت: از مجموع ۹۳۲ اثر ارسالی به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه، ۱۵۱ اثر متعلق به گروه کلام است که ۳/۱۶ درصد آثار رسیده را تشکیل می‌دهد.

 وی در ادامه افزود: از مجموع آثار رسیده، ۱۴۹ اثر نیز متعلق به گروه فقه و اصول است که معادل ۱۶ درصد آثار رسیده است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه اظهارکرد: گروه مدیریت با ۶ اثر، کمترین تعداد اثر را در سال جاری داشته که این میزان، کمتر از یک درصد آثار رسیده است،‌ همچنین کتاب‌های رسیده در گروه کتب مرجع با ۱۹ اثر، در رده بعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری، ۹۳۲ اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است، که شامل  ۷۱۷ عنوان کتاب و ۲۱۵ عنوان پایان‌نامه سطح۴(دکتری) حوزویان برادر و خواهر داخل و خارج کشور است. تمامی این آثار، پس از سپری نمودن مراحل اولیه، در هیئت‌های بیست‌گانه داوری همایش مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته‌اند که تعداد آن‌ها بیش از ۴۰۰۰ داوری است.

حجت‌الاسلام مقیمی حاجی ابراز کرد: با اعلام محورهای ویژه علمی همایش در سال جاری، قریب به یک‌صد اثر در محورهای ویژه واصل شده است که صاحبان آثار،‌ از امتیاز ویژه‌ی آن در ارزیابی‌ها برخوردار گشته‌اند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه یادآور شد: کتاب‌های رسیده، برای اولین بار در سال ۱۳۹۷ منتشر شده و پایان‌نامه‌های سطح۴(دکتری) رسیده نیز در سال ۱۳۹۷ دفاع شده است.

گفتنی است، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، از سال ۱۳۷۸، همه ساله «همایش کتاب سال حوزه» را برگزار می‌کند و آثار مکتوبی که از سوی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران داخل و خارج کشور در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین تألیف، تدوین، تصحیح و تحقیق و ترجمه شده باشند، در این همایش مورد بررسی قرار می‌دهد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات