۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۲۸۱۶۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

معماری و مبلمان شهری باید فرهنگ دینی و سنتی ما را به نسل جدید منتقل کند

معماری و مبلمان شهری باید فرهنگ دینی و سنتی ما را به نسل جدید منتقل کند
امام جمعه بجنورد گفت: باید سبک زندگی اسلامی را در سبک معماری و مبلمان شهری در نظر بگیریم تا معماری شهر ما فرهنگ سنتی و دینی ما را به نسل‌های جدید منتقل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شهردار و مسؤولان شهری بجنورد، با اشاره به جایگاه فعالیت شهری و شهرداری در آیات و روایات، اظهار کرد: بحث شهر و شهرداری و مدیریت شهری از نگاه قرآن مخفی نمانده؛ بلکه قرآن بلده طیبه را از ما می‌خواهد درنتیجه باید طوری مدیریت کنیم که معماری ما در سطح شهر از مصادیق بلده طیبه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همچنین باید سبک زندگی اسلامی را در سبک معماری و مبلمان شهری در نظر بگیریم تا معماری شهر ما فرهنگ سنتی و دینی ما را به نسل‌های جدید منتقل کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه افزود: در مکتب اسلام معاش و معاد به هم گره خورده و تمیزی دل و تمیزی جسم به هم وصل هستند.

وی ادامه داد: قرآن زیست شایسته را در پرتو دو چیز می‌داند؛ تغییر به معنای برنامه‌ریزی‌های درست و اجراهای سالم، تمیز و منظم و محیط زیست سالم هم برای جسم و هم برای روح.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هر دو مورد توصیه شده؛ اما با توجه به آیاتی که در فوق ذکر شد خداوند تأکید بیشتری به نظم و نظافت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: قرآن در کنار بلد طیبه، رب غفور را هم آورده که رب غفور به معنای خدای بخشنده است و با توجه به آیه معلوم می‌شود در مدیریت‌ها اشتباه هم هست؛ مثلاً مجموعه به‌درستی اداره نمی‌شود یا بعضی موارد از چشم مدیر مخفی می‌ماند، قرآن می‌فرماید اگر نیتتان بلده طیبه باشد ما آن لغزش‌های اندک در مسیر مدیریت را می‌بخشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای شهر و شهرداری باید برخی از قوانین دست‌وپا گیر را اصلاح و راه‌های میان‌بر برای پیشرفت کارها در جامعه را پیدا کنند؛ زیرا برخی از قوانین موجود نشاط کار کردن را از مردم گرفته و آن‌ها را خسته می‌کند./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات