۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۲۸۷۷۶

اعلام حمایت گسترده از مرجعیت عالی دینی در شهر نجف اشرف

اعلام حمایت گسترده از مرجعیت عالی دینی در شهر نجف اشرف
در پی تهدیدات برخی از عناصر مسلح علیه مرجعیت دینی در نجف اشرف، شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف عراق آمادگی خود را برای دفاع از مرجعیت دینی اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، «ابو مهدی المهندس» نایب رییس سازمان الحشد الشعبی در عراق در واکنش به تهدید برخی از عناصر تروریستی مبنی بر هدف قرار دادن محل اقامت مرجعیت عالی دینی، در بیانیه‌ای تاکید کرد، تمامی یگان‌های الحشد الشعبی تحت فرمان مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف هستند.

المهندس تأکید کرد، اگر دستانی به سوی مرجعیت عالی دراز شود و بخواهد که به مرجعیت عالی اهانت کند، آن دست را قطع خواهیم کرد.

«احمد الأسدی» نماینده پارلمان عراق و رییس فراکسیون «پشتیبانی ملی» (السند الوطنی) از آمادگی خود برای دفاع از مرجعیت دینی عراق خبر داد.

احمد الاسدی، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آماده‌ایم تا دژ دفاعی برای تمامی مراجع دینی در کشور باشیم جسم و جانمان را فدای مرجعیت می‌کنیم.»

وی در ادامه گفت: «به دلیل نگرانی‌هایی درخصوص سوءاستفاده برخی عوامل نفوذی از اتفاقات پیش آمده، آمادگی خود را برای دفاع از مرجعیت و رهبری دینی یعنی آیت الله سید علی سیستانی و دیگر مراجع عظام تقلید اعلام می‌کنیم. مرجعیت خط قرمز است و همه ما فدایی کشور و مرجعیت دینی هستیم.»

هم‌زمان «قیس الخزعلی» دبیرکل «عصائب اهل الحق» در عراق نیز در توئیتی هشدار داد: «کسی که گمان می‌کند می‌تواند به جایگاه آیت‌الله سیستانی آسیب برساند به شدت متوهم است.»

الخزعلی افزود: «فرزندان مرجعیت توانستند در میدان عمل، بر بزرگ‌ترین نیروی پلیدی فائق آیند. این فرزندان امروز هم آماده‌اند.»

به گزارش پایگاه خبری السومریه‌نیوز، در پی انتشار اخباری مبنی بر امکان حمله به «المدینة القدیمة»، بخش قدیمی شهر نجف اشرف، قیس الخزعلی به صورت غیر منتظره راهی نجف شد.

در همین زمینه یک منبع آگاه اعلام کرد، الخزعلی تصمیم گرفت در شرایط کنونی محل اقامت خود را تغییر دهد و به نجف منتقل کند.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد، مردم شهر بغداد و شهرهای اطراف آن با تشکیل گروه‌های داوطلب آمادگی خود را برای اعزام به شهر نجف اشرف و دفاع از مرجعیت عالی عراق اعلام کردند.

طبق این گزارش، این گروه‌های داوطلب صبح امروز و طی چند نوبت راهی نجف اشرف خواهند شد.

اوضاع در نجف اشرف بعد از حمله آشوبگران به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران برای ساعاتی متشنج شد که با دفع حمله آشوبگران توسط نیروهای امنیتی شرایط به حالت عادی و طبیعی خود بازگشته است.

گزارش‌ها حاکی‌ست گردان‌های امنیتی امام علی(ع) بخش قدیمی شهر نجف را تحت کنترل دارند و اوضاع در این شهر به تدریج در حال آرام شدن است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات