۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۹۸۸۷
رئیس جامعه المصطفی:

هویت حوزوی جزء جدایی‌ناپذیر جامعه المصطفی است

هویت حوزوی جزء جدایی‌ناپذیر جامعه المصطفی است
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر وجود نگاه تقریبی در جامعةالمصطفی در زمینه تدوین متون آموزشی، تصریح گفت: هویت حوزوی، جزء جدایی‌ناپذیر جامعه المصطفی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، ضمن معرفی اعضای هیئت رئیسه المصطفی، برخی از دست‌آوردها و فعالیت‌های جامعةالمصطفی را برشمرد و با اشاره به آموزش پیروان سایر مذاهب براساس فقه خودشان در المصطفی، اظهار داشت: برخی از مهمانان پس از بازدید از جامعةالمصطفی، از خدمات جامعةالمصطفی در این زمینه ابراز شگفتی می‌کنند.

وی با تأکید بر وجود نگاه تقریبی در جامعةالمصطفی در زمینه تدوین متون آموزشی و توجه ویژه این نهاد معظم بین‌المللی به وحدت امت اسلامی، توسعه آموزش خواهران و فراهم‌سازی زمینه تحصیل آنان را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: هویت حوزوی، جزء جدایی‌ناپذیر جامعةالمصطفی به شمار می‌رود.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه، از تأیید مدارک تحصیلی المصطفی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سخن گفت و اظهار داشت: جامعةالمصطفی خواستار رونق علمی همه حوزه‌های علمیه است و تمایل داریم حوزه‌های علمیه در سراسر دنیا، در مسیر اعتلای آموزه‌های ناب اسلامی گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ارتباط با مراکز علمی داخل و خارج را وجهه همت مسئولان و تصمیم‌سازان جامعةالمصطفی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری همایش‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک مانند پروژه‌های اسلام‌شناسی، زمینه را برای تعامل هر چه بیشتر حوزه علمیه با دیگر مراکز علمی دنیا فراهم می‌نماید.

وی خدمات المصطفی را در زمینه آموزش زبان فارسی بی‌مانند ارزیابی کرد و در ادامه، ضمن اشاره به حوزه‌های دانشی جامعةالمصطفی، بر گسترش روزافزون ظرفیت‌های ویژه جامعةالمصطفی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به کتاب‌های منتشرشده توسط جامعةالمصطفی در داخل و خارج کشور، خاطرنشان ساخت: تاکنون، جامعة‌المصطفی بیش از دوهزار کتاب به زبان‌های مختلف منتشر کرده است که تعداد قابل توجهی از آن متون آموزشی است و دانش‌آموختگان آن نیز بیش از سی‌هزار کتاب به زبان‌های گوناگون به چاپ رسانده‌اند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: با عنایت به مسیر رو به پیشرفت جامعةالمصطفی، رویداد بی‌نظیری در تاریخ ادیان در حال شکل‌گیری است و برکات آن در آینده بیشتر عیان خواهد شد.

وی جامعةالمصطفی را یاور اسلام ناب محمدی(ص) دانست و بر رفع مشکلات بخش‌های مختلف المصطفی تأکید ورزید و تصریح کرد: می‌توان پس از تفاهم با وزارت علوم، شرایط را به گونه‌ای فراهم نمود تا استادان دانشگاه‌های داخل کشور نیز از فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی بهره‌مند گردند، زیرا تحقق چنین امری، دست‌آوردهای بسیار مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، مهارت‌آموزی را یکی از بهترین قالب‌ها برای مخاطب‌یابی دانست و با تأکید بر رفع خلأهای موجود در عرصه مهارت‌آموزی، تقویت آموزش‌های کاربردی را در حوزه بسیار لازم و اثرگذار ارزیابی نمود./1350/د102/ب1

ارسال نظرات