۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۳۱۰۳۹
معاون پژوهش های صداوسیما:

عالمان دین و رسانه ارکان ایجاد تمدن اسلامی هستند

عالمان دین و رسانه ارکان ایجاد تمدن اسلامی هستند
رضی با بیان این که عالمان دین و رسانه ارکان ایجاد تمدن اسلامی هستند، گفت: امروزه رسانه نقش مهمی در تحولات دارد و اگر رسانه کنار گذاشته شود به هدف خود نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدحسین رضی در آیین گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اداره کل پژوهش های اسلامی سازمان صداوسیما که در سالن جلسات مدرسه اسلامی هنر برگزار شد با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: امیدواریم همکاران در این اداره گام های بلندی در راستای گام دوم انقلاب بردارند.

معاون پژوهش سازمان صداوسیما با اشاره به اهدف تأسیس اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما گفت: بحث پژوهش در حوزه دین و رسانه از هداف تشکیل این اداره است؛ پژوهش دارای سابقه طولانی در حوزه علمیه است و پس از انقلاب اسلامی نیز مجموعه های پژوهشی کارهای بزرگی انجام داده اند اما در حوزه دین و رسانه بازهم دچار فقر هستیم هرچند در سال ها گذشته درس های خارج مهمی در این زمینه برگزار شده است.

وی ادامه داد: 25 سال پیش مطلب قابل اعتنایی در زمینه حوزه دین و رسانه وجو نداشت در نتیجه برای جبران کمبود مرکز پژوهش های اسلامی صداوسیما تشکیل و راه اندازی شد و برای این مجموعه تا امروز زحمت های فراوانی کشیده شده و کارهای فراوانی انجام شده است.

رضی هدف دیگر از ایجاد اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما را پاسخ به نیازهای رسانه در حوزه دین دانست و اظهار کرد: رسانه ملی بازوی توانمندی برای نظام به شمار می رود که نیازمند فعالیت رسانه ای از منظر دینی بود از سوی دیگر فردی که می خواهد به این حوزه وارد شود هم باید دین را بشناسد و هم رسانه را درک کرده باشد؛ ایجاد تفاهم نامه با حوزه علمیه کار مبارکی است که در سال جاری صورت گرفت و با نمایندگان حوزه علمیه و صداوسیما جلسات مختلفی برگزار می شود که امیدواریم به نیازهای رسانه پاسخ دهیم.

وی با بیان این که تبلیغ از مهم ترین رسالت های حوزه علمیه و عالمان دینی به شمار می رود، افزود: امروزه جریان تبلیغی از حالت سنتی خارج شده است و برای این که بتوان از ظرفیت تبلیغ در عرصه جهانی استفاده کرد باید طلاب آموزش های لازم را ببینند که مرکز پژوهش های اسلامی این کار را انجام می دهد.

معاون پژوهش سازمان صدواسیما تصریح کرد: در جریان تمدن سازی و مقدمه سازی ظهور علما و رسانه دو رکن اصلی به شمار می روند زیرا جریان ظهور اسلامی است از سوی دیگر رسانه نیز نقش محوری دارد و رسانه است که تحولات را رقم می زند و در فتنه های اخیر مشخص شد که نقش رسانه بی بدیل است و این دو بال باید کنار یکدیگر قرار گیرند و می توان گفت ابزار علما برای رسیدن به ظهور، رسانه است که اگر رسانه را کنار گذارند به هدفشان نخواهند رسید و این نکته براساس آمار و طلاعات بیان می شود./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
مصطفی رستمی
ارسال نظرات