۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۳۱۱۷۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خدمت‌رسانی راهداران به زائران رضوی توفیق مضاعف است

خدمت‌رسانی راهداران به زائران رضوی توفیق مضاعف است
امام‌جمعه بجنورد گفت: یکی از نعمت‌هایی که خدا به راهداران عطا کرده این است که به زائران حرم امام رضا (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند که توفیق مضاعف بوده و اجر ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع کارکنان راهداری و حمل‌ونقل خراسان شمالی، اظهار کرد: کار راهداری در مرئی و منظر مردم بوده و دیده می‌شود، به این معنا که برخی از کارها را مردم نمی‌بینند اما کار شما به‌ویژه در ایام سخت زمستانی و یخبندان و برف در دید و داوری مردم قرار دارد.

وی افزود: یکی از نعمت‌هایی که خدا به شما راهداران عزیز داده این است که به زائران حرم امام رضا (ع) خدمات‌رسانی می‌کنید که اجر و ثواب زیادی دارد؛ ازاین‌رو باید قدر جایگاه خود را بدانید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به دشواری کار راهداران، اضافه کرد: شما راهداران در کوران های سخت به یاری مردم می‌آیید؛ درنتیجه اجر دنیا و آخرت را دارید؛ زیرا کمک کردن به مردم در سختی‌ها باعث می‌شود خداوند در سختی‌ها به یاری شما بیاید.

وی به اشاره به اهمیت حمل‌ونقل از نگاه قرآن، گفت: خداوند درآیات اول سوره نحل می‌فرماید: «وَالْأَنْعَامَ خلق‌ها لَکمْ فِیهَا دِفْءٌ وَمَنَافِعُ وَمِنْهَا تَأْکلُونَ، وَلَکمْ فی‌ها جَمَالٌ حِینَ تُرِیحُونَ وَحِینَ تَسْرَحُونَ، وَتَحْمِلُ أَثْقَالَکمْ إِلَیٰ بَلَدٍ لَمْ تَکونُوا بَالِغِیهِ إِلَّا بِشِقِّ الْأَنْفُسِ إِنَّ رَبَّکمْ لَرَءُوفٌ رَحِیمٌ، وَالْخَیلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِیرَ لِتَرْکبُوهَا وَزِینَةً وَیخْلُقُ مَا لَا تَعْلَمُونَ».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در این آیات می‌خوانیم خداوند چهارپایان را آفرید؛ درحالی‌که در آن‌ها برای شما وسیله پوشش و منافع دیگری است و از گوشت آن‌ها می‌خورید و در آن‌ها برای شما زینت و شکوه است به هنگامی‌که آن‌ها را به استراحتگاهشان بازمی‌گردانید و هنگامی‌که صبحگاهان به صحرا می‌فرستید آن‌ها بارهای سنگین شما را به شهری حمل می‌کنند که جز با مشقّت زیاد، به آن نمی‌رسیدید؛ پروردگارتان رئوف و رحیم است که این وسایل حیات را در اختیارتان قرار داده همچنین اسب‌ها و استرها و الاغ‌ها را آفرید تا بر آن‌ها سوار شوید و زینت شما باشد و چیزهایی می‌آفریند که نمی‌دانید.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آیات فوق، اضافه کرد: خداوند بعد از اینکه اسب و استر و چهارپایان را نام می‌برد، می‌فرماید: «وَیخْلُقُ مَا لَا تَعْلَمُونَ»؛ یعنی خداوند چیزهایی را خلق می‌کند که نمی‌دانید؛ ازاین‌رو در این آیه هواپیما، کشتی و سایر مرکب‌ها هستند که قرآن سربسته و دربسته از خلق و اختراع این موارد سخن می‌گوید.

وی اظهار کرد: قرآن به‌عنوان کتاب آسمانی از مسائل ریز زندگی ما سخن به میان آورده و یکی از آن مسائل حمل‌ونقل است که همیشه گرفتار آن بوده و از مسائل مبتلابه زندگی ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هرچه در زندگی جزء لوازمات زندگی است قرآن به نحوی اشاره کرده و از آن غفلت نکرده است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات