۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۳۱۶۰۶
طالبی:

ظرفیت های جهان اسلام باید برای تمدن سازی بسیج شود

ظرفیت های جهان اسلام باید برای تمدن سازی بسیج شود
نایب رییس جمعیت العلما مسلمین الجزایر بر حرکت جهان اسلام به سوی تمدن سازی اسلامی تأکید کرد و گفت: اگر مسلمانان به سمت تمدن حرکت نکنند از حالت ضعف خارج نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عمار طالبی در آیین افتتاحیه همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب که صبح امروز در سالن شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان این که موضوع این همایش گفت و گو است، تصریح کرد: شرط گفت و گو صداقت و صراحت است.

نایب ریس جمعیت العلما مسلمین الجزایر در ادامه به وضعیت افتراق و اختلاف در جهان امروز اشاره کرد و گفت: جایگاه عنصر حکمت و پیامدهای آن در رواج گفت و گو و در ایجاد توحید و وحدت در میان امت اسلام بسیار مهم و ضروری است.

وی حرکت جهان اسلام به سوی تمدن سازی را مهم دانست و اظهار کرد: جهان اسلام باید به سمت ایجاد تمدن جدید اسلامی برود و دنیای غرب هم باید به سمت انسانیت حرکت کند.

نایب ریس جمعیت العلما مسلمین الجزایر ادامه داد: اگر ما به سمت علم و تمدن حرکت نکنیم از وضعیت ضعف در نمی آییم و اگر دنیای غرب که آمیخته به علم و قدرت است به سمت اخلاق و انسانیت حرکت نکند کار دنیا سامان نمی گیرد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات