۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۳۲۵۶۶
در بیان چیستی و چرایی نسبت خانوادگی سادات؛

نسخه الکترونیکی کتاب «علل النسب» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «علل النسب» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «علل النسب» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «علل النسب؛ در بیان چیستی و چرایی نسبت خانوادگی سادات» اظهار داشت: دانشمندان کتاب‌های بسیاری در پاسخ به پرسش‌های طرح‌شده درباره علت‌های علوم مختلف مثل کتاب‌های علل علوم شرعی و علل علم نحو نوشته‌اند.

وی گفت: در روزگار ما علم انساب و تبارشناسی، هم‌چنان‌که یکی از شاخه‌های دانش تاریخ است، دانشی مستقل نیز به شمار می‌رود؛ از این ‌رو به نظرمان رسید پاسخ‌هایی درخور برای برخی از پرسش‌های مربوط به آن گرد آوریم و آن را علل‌النسب بنامیم.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پاسخ‌ها، گاهی از روایت‌های معصومان(ع) استخراج می‌شود و گاهی از قواعد اصلی و فرعی یک علم؛ مثل پاسخ پرسش‌های مربوط به دانش‌های نحو و زبان‌شناسی.

وی افزود: پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده درباره علم انساب نیز گاهی از قواعد آن و گاهی با تکیه بر مهارت، تخصص و صاحب‌نظربودن در این علم به‌دست می‌آید. با عنایت خدای سبحان بسیاری از پرسش‌ها در این کتاب، پاسخ داده شده که برخی از آن‌ها برای نخستین‌بار ارائه می‌شوند.

پهلوانی اظهار داشت: نوشته این اثر می گوید برای آماده‌سازی و چاپ این اثر، از کارکنان کارآزمودۀ مؤسسه بوستان کتاب سپاس‌گزارم و از خدای عزّوجل می‌خواهم که این کتاب، برای مؤمنان سودمند باشد و آن را ذخیره‌‌ای برای روزی که مال و فرزند سودی ندارد، قرار دهد؛ که او شنوا و پاسخ‌دهنده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «علل النسب؛ در بیان چیستی و چرایی نسبت خانوادگی سادات» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت سید علی ابوسعیده موسوی تألیف شده که در مؤسسه بوستان کتاب تهیه و در انتشارات این مؤسسه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «علل النسب؛ در بیان چیستی و چرایی نسبت خانوادگی سادات» با 112 صفحه در سال 98 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات