۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۳۲۵۸۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

۹ دی نماد حیات، آگاهی و بیداری ملت ایران در عرصه سیاسی است

۹ دی نماد حیات، آگاهی و بیداری ملت ایران در عرصه سیاسی است
حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که برخی‌ها می‌خواهند حماسه ۹ دی فراموش شود، گفت: ۹ دی نماد حیات، آگاهی و بیداری ملت ایران در عرصه سیاسی است.
حجت الاسلام مصطفی محمدی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، 9 دی را روز تبلور بصیرت ملت ایران در حمایت از انقلاب و ولایت فقیه دانست و با بیان این که نهم دی درس بزرگی برای آحاد جامعه اسلامی است، افزود: متأسفانه بعضی از افراد در برخی اظهار نظر‌های خود می‌خواهند از عظمت این مناسبت کم کنند و تلاش می‌کنند این مناسبت را همانند سایر مناسب‌های کشور جلوه دهند.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان این که 9 دی فراموش شدنی نیست و همواره زنده و پویا خواهد ماند، گفت: در فتنه سال ۸۸ که اکثر خواص لغزیدند و یا سکوت کردند، این ملت ایران اسلامی بودند که با حضور گسترده خود در صحنه معادلات را به نفع انقلاب و نظام اسلامی تغییر دادند.
 
وی با اشاره به این که رهنمود‌ها و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور قدرتمندانه و با بصیرت ملت ایران فتنه دشمن را خنثی کرد، افزود: تا زمانی که ملت ایران در مسیر ولایت حرکت می‌کنند اگر همه قدرت‌ها دست به دست هم دهند نمی‌توانند کوچکترین تزلزلی در نظام اسلامی و اراده این ملت ایجاد کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان‌های متقی اهل استقامت هستند و برای دفاع از ولایت و ارزش‌ها استقامت می‌کنند، بیان داشت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان دهنده انسان‌های متقی هیچ گاه اهل سازش نیستند.
 
حجت الاسلام محمدی با تأکید براین که انسان‌های متقی گستاخی در مقابل دین، ارزش‌ها و ولایت را نمی‌پذیرند و در مقابل انحراف، کژی و فتنه‌ها می‌ایستند، تصریح کرد: ملت با بصیرت ایران اسلامی نهم دی ماه سال ۸۸ در مقابل سران فتنه ایستادند و حماسه‌ای خلق کردند که روز بصیرت و میثاق با ولایت نام گرفت.
 
وی با اشاره به این که در جریان حوادث سال ۸۸ کسانی که خود را پیرو امام، خط امامی و صاحب منصب دوران امام راحل می‌خواندند به دنبال انقلاب مخملی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: این جریان از آن سوی مرز‌ها و غرب نشینان دستور می‌گرفتند تا زمینه براندازی انقلاب را فراهم کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جریان فتنه در سال ۸۸ با طرح بحث صیانت از آراء خط خدشه در انتخابات را دنبال می‌کردند، گفت: هدف آن‌ها مصادره کردن انتخابات به نفش خودشان بود که در نتیجه پس از شکست در انتخابات فتنه سال ۸۸ را خلق کردند.
 
وی با بیان این که مخالفت مقام معظم رهبری با ابطال انتخابات در سال ۸۸، حفاظت از آرای مردم از سوی ایشان بود، بیان داشت: این ایستادگی مقام معظم رهبری حفظ جمهوریت، دمکراسی و مردم سالاری دینی بود.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که فتنه گران می‌خواستند جمهوریت نظام اسلامی را از بین ببرند که با مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری شکست خوردند، گفت: به همین دلیل و پس از ایستادگی حاکمیت و نظام پای رأی مردم فتنه انگیزی در کشور را آغاز کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فتنه گران قانون اساسی و آرمان شهدا را زیر پای گذاشتند، افزود: اهانت و جسارت فتنه گران شعائر دینی و انقلابی ملت ایران موجب خروش این ملت در روز نهم دی ماه شد.
 
وی با تأکید براین که سران فتنه در داخل بازیچه دست استکبار جهانی بودند، خاطرنشان کرد ۳۳ مرتبه رییس جمهور وقت آمریکا، نخست وزیر انگلیس و رژیم صهیونیستی به طور رسمی از اغتشاشگران کف خیابان‌ها تهران حمایت کردند.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان این که ملت ایران پس از سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران در نهم دی ماه با اقتدار در برابر فتنه گران ایستادند، افزود: حماسه نهم دی همچون اقیانوسی کشور را از فتنه و فتنه گر پاک کرد.
 
وی با تأکید براین که برخی‌ها می‌خواهند حماسه نهم دی فراموش شود، گفت: آن حماسه تاریخی نماد حیات، آگاهی و بیداری ملت ایران در عرصه سیاسی است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات